آکادمی

دوشنبه, 27 ارديبهشت 1400 18:41

تغییرات پول در گذر زمان

این مورد را ارزیابی کنید
(6 رای‌ها)

انسان ها در ابتدا از روش هایی مثل مبادلات کالا به کالا استفاده می کردند. یعنی کسی که گوشت می خواست و مثلا خودش گندم داشت، باید می گشت دنبال کسی که مایل باشه این تبادل کالایی رو انجام بده. پس این روش معایب زیادی داشت و خیلی روش مناسبی نبود.

بعد از یه مدت، یونانی ها با ضرب سکه طلا برای اولین بار در جهان، باعث راحتی انسان ها در آن زمان شدند. ولی این مورد هم معایب خودش رو داشت و یکی از اصلی ترین مشکل آن ها حمل و نقل مقدار زیاد این سکه ها بود.

با اومدن کاغذ و سندهای مالی، این مشکل هم تا حدود زیادی حل شد و افراد در سرتاسر دنیا قادر بودند که دارایی های خودشون رو راحت تر انتقال بدن.

و اما بعد از این ها نوبت رسید به اسکناس ها.

اسکناس ها در ابتدا با پشتوانه چیزهایی ارزشمند، مثل طلا بودند، اما کم کم دولت ها شروع به چاپ بی رویه و بدون پشتوانه این اسکناس ها کردند و خب خودتون می دونید دیگه... تورم، تورم و تورم.

و اما بیت کوین...

با اومدن بیت کوین و سایر رمزارزها، ما دیگه می تونیم مالک 100% دارایی های خودمون باشیم و دارایی هامون زیرنظر سازمان یا نهادهای متمرکز مثل بانک ها نیست.

می تونیم از هرجای دنیا به هر نقطه ای از کره خاکی، هر مقدار که خواستیم با کارمزد کم پول جا به جا کنیم و تازه جالب تر اینجاست که هویت واقعی ما در این تراکنش ها معلوم نمی شه.

برای استفاده از رمزارزها باید به شبکه بلاک چین متصل بشی. یه کیف پول نصب کن و به این شبکه بی نظیر متصل شو. بعدش می تونی رمزارزهایی که خریدی رو به این کیف پول انتقال بدی و کارتو شروع کنی.