آکادمی

پنج شنبه, 13 آبان 1400 21:19

روش های جلوگیری از خطر هک شدن کیف پول های ارزهای دیجیتالی

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

مقدمه

از گذشته تاکنون خطر هک شدن اطلاعات بانکی و شخصی افراد در بستر اینترنت و یا هک شدن اکانت های شبکه های اجتماعی و ... توسط هکرها و افراد سودجو وجود داشته و امروزه نیز با گسترش استفاده از کیف پول های دیجیتالی رمزارزها و خرید و فروش ارزهای دیجیتالی و یا هولد کردن آن ها، احتمال خطر و ریسک هک شدن آن ها نیز گسترش یافته است. در این مقاله راه کارهایی برای جلوگیری از هک شدن کیف پول های دیجیتالی به شما عزیزان ارائه خواهد گردید تا بتوانید با خیال راحت تر و آسوده خاطر به انجام تراکنش های مالی خود بپردازید.

انواع کیف پول ها

همان گونه که می دانید، کیف پول های دیجیتالی درست به مانند کیف پول های دنیای واقعی و یا حساب های بانکی شما برای ذخیره و نگهداری پول های دیجیتالی و رمزارزها در دنیای مجازی به کار برده می شود. از گذشته تاکنون انواع کیف پول های دیجیتالی از قبیل کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری، کیف پول های سرد و داغ، کیف پول های آنلاین و آفلاین و سایر اصطلاحاتی که ممکن است برای کیف پول ها به کار برده شود، ساخته شده و روز به روز نیز بر تعداد آن ها افزوده می گردد. در ادامه به انواع روش هایی که برای جلوگیری از هک شدن این کیف پول های ارزهای دیجیتالی می تواند مفید واقع گردد، خواهیم پرداخت.

انواع روش های جلوگیری و کاهش خطر هک شدن کیف پول های ارزهای دیجیتالی شامل:

*روش های ترکیبی (ترکیب کیف پول های آنلاین و آفلاین): احتمال خطر هک شدن کیف پول های آنلاین همواره بیش تر از کیف پول های آفلاین می باشد. بهتر این است که مقدار کم تری از ارزهای دیجیتالی خود را درون کیف پول های آنلاین قرار داده و از کیف پول های آفلاین برای ذخیره ی ارزهای دیجیتالی خود استفاده نمایید.

*ایجاد رمز عبورهای بسیار قوی: بهتر است که از رمزعبور یا پسووردهای بسیار قوی و مناسب جهت جلوگیری و کاهش خطر هک شدن کیف پول های خود استفاده نمایید. استفاده از رمز عبورهای آسان و تکراری که در اکثر حساب های دیگر خود نیز از آن ها استفاده می نمایید، خطر هک شدن شما را به مراتب افزایش می دهد. فعال نمودن قابلیت احراز هویت دو عاملی فراموش نگردد.

*انتخاب کیف پول های معتبر و شناخته شده: انواع کیف پول ها را بشناسید و در مورد آن ها تحقیق نمایید. ویژگی های امنیتی هر کیف پول را شناسایی و از کیف پول هایی که دارای احراز هویت دو عاملی و امنیت بالاتری باشند، استفاده نمایید.

*خطر فیشینگ: فیشینگ نوعی کلاهبرداری بوده که در آن هکرها از طریق ارسال لینک هایی از طریق ایمیل و یا به صورت تبلیغات و ... کاربران را ترغیب به انجام خواسته های خود نموده و آن ها را به سمت اهداف خود هدایت می نمایند. از نصب نرم افزارها و کیف پول های شناخته نشده و نامعتبر بپرهیزید. حتما از منابع معتبر و مطمئن اقدام به دریافت و نصب برنامه های مورد نیاز خود نمایید. تبلیغات و لینک های ناشناخته و نامطمئن را باز نکنید و دقت خود را در رابطه با این موضوع افزایش دهید. از آنتی ویروس ها و فایروال های قوی جهت جلوگیری از نفوذ هکرها به سیستم و گوشی موبایل خود استفاده نمایید.

*کلیدهای خصوصی: کلیدهای خصوصی درست به مانند رمزعبور کارت بانکی تان بوده که اطلاع از آن توسط دیگران، امکان خطر هک شدن را افزایش داده و باید مراقب باشید که به هیچ وجه این کلیدهای خصوصی را در اختیار هیچ کس قرار ندهید و به صورت محرمانه از آن حفاظت نمایید.

*احراز هویت دو عاملی: در ابتدا کیف پول هایی را انتخاب نمایید که از قابلیت احراز هویت دو عاملی بهره برده (2FA) که جهت ایمن ساختن هر چه بیش تر کیف پول های شما و ایجاد یک لایه ی امنیتی مضاعف عمل می نماید.

*گرفتن بک آپ BackUp به صورت منظم: از کیف پول هایی استفاده نمایید که قابلیت تهیه نسخه ی پشتیبان و بک آپ را به کاربران ارائه می دهد. گرفتن بک آپ به صورت منظم سبب می شود که در صورت خرابی سیستم شما و یا وجود برخی اشکالات احتمالی بتوان به راحتی به اطلاعات کیف پول خود دسترسی پیدا نمایید.

*استفاده از قابلیت چند امضایی: برای استفاده از برخی کیف پول های ارزهای دیجیتالی نیاز به امضای دیجیتالی کاربران مجاز برای استفاده از آن می باشد. در این حالت هکرها امکان دسترسی به کیف پول ها را نخواهند داشت.

*استفاده از کیف پول های جداگانه: برای انجام تراکنش های جزئی روزمره بهتر است که کیف پول های جداگانه ای به این منظور استفاده گردد که این خود سبب کاهش ریسک هک شدن کیف پول های اصلی و بزرگ تر می گردد.

*چگونگی انجام معاملات توسط کیف پول ها: به نحوه ی انجام فعالیت ها و تراکنش های خود در حین انجام معاملات دقت نموده و آگاهانه از کیف پول های خود استفاده نمایید تا انجام فرآیندی اشتباه، شبکه و سیستم های شما را آلوده نساخته و در معرض خطر هک شدن قرار ندهند.

سخن آخر

برای ذخیره و نگه داری ارزهای دیجیتالی از کیف پول های مختلفی استفاده می شود که همواره خطر هک شدن توسط هکرها با انجام بی دقتی ها و یا نامعتبر بودن کیف پول های مورد استفاده وجود خواهد داشت. در این بین کیف پول های سخت افزاری از امنیت بسیار بالاتری برخوردار بوده و بستری ایمن جهت ذخیره و نگه داری ارزهای دیجیتالی فراهم می سازد.

شما می توانید از طریق لینک https://www.ledgernano.ir/ به وب سایت لجر نانو که اولین و معتبرترین وب سایت در زمینه ی فروش کیف پول های سخت افزاری لجر نانو اس Ledger Nano S و لجر نانو ایکس Ledger Nano X در ایران می باشد، اقدام به خرید کیف پول های مذکور نمایید. این وب سایت از 8 آذر سال 1396، زیر نظر مجموعه ی ارزمدرن شروع به فعالیت کرده و متخصص درمشاوره، پشتیبانی و فروش انواع مدل کیف پول های سخت افزاری شرکت فرانسوی Ledger می باشد. تمامی محصولات به صورت مستقیم از شرکت لجر در فرانسه تهیه می شود و کاملا آکبند و اصل بوده و آموزش تست آن نیز در بخش مقالات و نیز آموزش نصب و راه اندازی آن از طریق یک ویدئو در همین وب سایت قابل مشاهده است.

 کیف پول های سخت افزاری لجر با آفلاین نگه داشتن کلیدهای خصوصی کیف پول ها امنیت دارایی شما را تضمین نموده و می توان از موجودی حساب های آن نسخه ی پشتیبان تهیه نمود. با استفاده از دکمه های روی کیف پول لجر می توان تراکنش های ارزهای دیجیتالی را تائید و یا رد نموده و امنیت فوق العاده ای بر روی کیف پول ایجاد کرد.