آکادمی

یکشنبه, 14 آذر 1400 06:03

راهنمای استفاده از اکسچنج کوئیک سواپ QuickSwap

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

کوئیت سواپ یک اکسچنج غیرمتمرکز است که بر اساس پلی گان طراحی شده است. پلی گان راهکار مقیاس پذیری لایه دوم و زیرساختی برای اتریوم است.

می توانید توکن‌ها را از اتریوم به پلی گان منتقل کرده و در کوئیک سواپ با کارمزد بسیار کم و سرعت بالا تراکنش انجام دهید.

در این مطلب نحوه استفاده از کوئیک سواپ و اتصال متامسک به پلی گان را به شما آموزش می‌دهیم و درباره کارمزدهای کوئیک سواپ هم صحبت خواهیم کرد.

اتصال متامسک به پلی گان

برای استفاده از کوئیک سواپ و ترید کردن در این پلتفرم اول باید والت متامسک را به پلی گان متصل کرده یا از سایر والت‌هایی که از پلی گان پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید.

اضافه کردن پلی گان به متامسک بسیار راحت است. اول به والت متامسک خودتان لاگین کرده و بعد به QuickSwap بروید.

اگر هنوز والت متامسک ندارید، این راهنمای ما برای یادگیری نحوه تنظیم و استفاده از متامسک را مطالعه کنید.

برای اضافه کردن شبکه پلی گان (MATIC) به والت متامسک خودتان، روی دکمه Switch to Matic در این پلتفرم کلیک کنید.

سپس روی دکمه تأیید در اعلان متامسک کلیک کنید تا شبکه Matic (پلی گان) را به والت متامسک خودتان اضافه کنید.

پس از کلیک کردن روی دکمه تأیید، روی دکمه switch network کلیک کرده و بعد حسابی که مایلید به کوئیک سواپ متصل شود را انتخاب کنید.

می توانید به صورت دستی شبکه پلی گان را به والت متامسک خودتان اضافه کنید.

برای انجام این کار اول روی شبکه‌ای که در حال حاضر در والت متامسک از آن استفاده می‌کنید مثل Ethereum Mainnet کلیک کنید.

سپس روی Custom RPC کلیک کرده و شبکه پلی گان را با استفاده از اطلاعات شبکه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، به والت متامسک خودتان اضافه کنید.

چگونه متامسک را به کوئیک سواپ متصل کنیم؟

اگر مراحل بالا را طی کرده و شبکه پلی گان را به والت متامسک خودتان اضافه کرده باشید، پس از انتخاب اکانتی که قرار است به متامسک متصل کنید، اکانت متامسک شما به کوئیک سواپ متصل خواهد شد.

اگر پلی گان را به صورت دستی به والت متامسک متصل کردید، اول به والت متامسک خودتان متصل کرده و بعد به QuickSwap بروید.

در اکسچنج روی دکمه connect to a wallet کلیک کرده و بعد متامسک را انتخاب کنید.

پس از انتخاب متامسک، اکانتی که می‌خواهید در این پلتفرم به آن متصل شوید را در نوتیفیکیشن متامسک انتخاب کرده و سپس روی دکمه connect کلیک کنید.

چگونه MATIC را از بایننس به متامسک ارسال کنیم؟ اضافه کردن MATIC به متامسک

اگر می‌خواهید در کوئیک سواپ ترید کنید، باید در والت خودتان مقداری کوین MATIC داشته باشید و این کار در شبکه پلی گان انجام شود.

برای مبادله یا استیک کردن توکن‌های QUICK در کوئیک سواپ، باید در والت خودتان کوین MATIC داشته باشید تا بتوانید کارمزد تراکنش‌ها را بپردازید.

برای ارسال MATIC از بایننس به والت متامسک خودتان اول روی آدرس در اکانت متامسک کلیک کنید تا آن را به کلیپ بورد کپی کنید.

اگر هنوز حساب بایننس ندارید، می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کنید یا از کد WRYOO8BZ برای باز کردن حساب بایننس با 20 درصد تخفیف کارمزد استفاده کنید:

باز کردن حساب بایننس

پس از کپی کردن آدرس متامسک خودتان، به حساب بایننس لاگین کرده و به صفحه fiat and spot بروید. سپس روی دکمه withdraw کلیک کنید.

کوین MATIC (پلی گان) را انتخاب کرده و آدرس متامسک خودتان را وارد کنید. سپس شبکه MATIC را انتخاب کنید.

اگر برداشت از شبکه MATIC تعلیق شده، باید کمی صبر کنید چون برای ترید کردن در کوئیک سواپ نیاز به استفاده از MATIC در شبکه اصلی آن (پلی گان) دارید.

همچنین می‌توانید MATIC را از کوکوین به والت متامسک انتقال دهید.

اگر در بلاک‌چین اتریوم توکن MATIC دارید، می‌توانید آن را با استفاده از والت تحت وب پلی گان از اتریوم به پلی گان منتقل کنید.

اما برای انتقال MATIC و توکن‌های دیگر از اتریوم به پلی گان، باید کارمزدهای تراکنش را پرداخت کنید که خیلی از اوقات بسیار زیاد است.

بنابراین برداشت MATIC از بایننس یا کوکوین از طریق شبکه MATIC (پلی گان) از نظر کارمزدها، گزینه بهتری محسوب می‌شود. وقتی به والت متامسک خودتان کوین MATIC ارسال می‌کنید، اگر شبکه پلی گان را به والتتان اضافه کرده باشید، این موجودی به صورت خودکار در والت متامسک خودتان نمایان می‌شود.

اما برای توکن‌های شبکه پلی گان، ممکن است نیاز باشد برای دیدن آنها در والت متامسک خودتان، نیاز به اضافه کردن توکن سفارشی داشته باشید.

می توانید از این صفحه کمک بگیرید و آدرس قرارداد توکنی که مایلید از طریق MATIC به والت متامسک خودتان ارسال کنید را پس از کلیک کردن روی توکن، کپی کنید.

برای اضافه کردن توکن دلخواه در متامسک، اول روی دکمه add token در متامسک کلیک کرده و سپس آدرس قرارداد توکنی که مایلید به والت متامسک خودتان اضافه کنید را وارد کنید.

کارمزدهای کوئیک سواپ

کارمزد تریدینگ در کوئیک سواپ 0.30 درصد است. وقتی مبادله‌ای در کوئیک سواپ انجام دهید، صرف نظر از حجم معامله و نوع جفت ارز مورد نظر 0.30 درصد از شما کارمزد دریافت می‌شود.

علاوه بر این، کارمزدهای تراکنشی هم وجود دارند که باید هنگام تأیید یک توکن و اجرای مبادله در کوئیک سواپ بپردازید. به لطف وجود پلی گان این کارمزدها کم هستند.

چگونه در کوئیک سواپ با متامسک ترید کنیم؟

وقتی در والت متامسک خودتان MATIC داشتید و والت را به کوئیک سواپ متصل کردید، می‌توانید ترید کردن را در کوئیک سواپ شروع کنید.

فرض کنید که در شبکه پلی گان WETH دارید و قرار است آن را با MATIC مبادله کنید. برای انجام این کار به QuickSwap رفته و والت خودتان را به پلتفرم متصل کنید.

اتر را از فیلد مربوطه انتخاب کرده و بعد MATIC را در فیلد to انتخاب کنید. حالا مقدار اتری که قصد فروش آن را دارید، وارد کنید.

 

اگر قبلاً اتر یا هر توکن دیگری که قصد فروش آن در کوئیک سواپ را دارید، تأیید نکرده اید، اول باید روی دکمه approve کلیک کرده و به قرارداد هوشمند اجازه دهید که از توکن شما استفاده کند.

پس از کلیک کردن روی دکمه تأیید، تراکنش را در نوتیفیکیشن متامسک تأیید کنید. این تراکنش کارمزد بسیار کمی خواهد داشت.

وقتی تأیید انجام شد روی دکمه swap کلیک کنید.

 

پس از کلیک کردن روی دکمه swap، اطلاعات را بازبینی کرده و روی confirm swap کلیک کنید.

پس از کلیک کردن روی دکمه confirm swap یک بار دیگر باید تراکنش را در نوتیفیکیشن متامسک تأیید کنید.

تراکنش شما در یک بازه زمانی کوتاه با کارمزد بسیار کم اجرا خواهد شد و توکن یا کوین MATIC را در والتتان دریافت می‌کنید.

می توانید آدرستان را در PolygonScan بررسی کنید و همه تراکنش‌های انجام شده و موجودی توکن‌ها و MATIC خودتان را مشاهده کنید.

چگونه توکن QUICK را استیک کنیم؟

می توانید توکن‌های QUICK را در Dragon’s Lair کوئیک سواپ استیک کنید و مقداری از کارمزدهای مبادله این اکسچنج را دریافت کنید.

اگر MATIC یا توکن دیگری در والت خودتان دارید، می‌توانید اول آن را در کوئیک سواپ با QUICK معاوضه کنید.

برای استیک کردن QUICK اول روی LP Mining در منوی فارم‌ها کلیک کرده و بعد روی دکمه manage کلیک کنید.

برای واریز توکن‌های QUICK به Dragon’s Lair روی دکمه deposit کلیک کنید.

مقدار QUICK مورد نظر برای واریز را وارد کنید و سپس توکن را تأیید کنید. پس از تأیید توکن می‌توانید توکن‌های QUICK خودتان را استیک کنید.

پس از استیک کردن توکن‌های QUICK در Dragon’s Lair توکن dQUICK دریافت می‌کنید.

وقتی خروج از حالت استیکینگ یا برداشت را انجام دهید، توکن‌های dQUICK شما سوزانده خواهد شد و توکن QUICK بیشتری دریافت می‌کنید.

می توانید توکن‌های dQUICK خودتان را در هر یک از استخرهای Dragon’s Syrup هم استیک کنید و علاوه بر درآمدهای QUICK خودتان، توکن‌های متفاوت هم به دست آورید.

اگر مایلید توکن‌های QUICK خودتان را برداشت کرده یا از حالت استیک خارج کنید، اول باید dQUICK را از استخر Dragon’s Syrup خارج کنید.

چگونه به کوئیک سواپ نقدینگی اضافه کنیم؟

می توانید به کوئیک سواپ نقدینگی اضافه کنید و مقداری از کارمزدهای معاملاتی این پلتفرم را دریافت کنید.

همچنین می‌توانید با استیک کردن توکن‌های LP و به دست آوردن توکن QUICK علاوه بر کارمزدهای معاملاتی، در فارمینگ شرکت کنید.

قبل از افزودن نقدینگی به کوئیک سواپ، اول روی LP Mining در منوی فارم‌ها کلیک کنید تا ببینید که چه استخرهایی در طرح فارمینگ شرکت دارند.

پس از انتخاب جفت ارزی که قرار است به آن نقدینگی اضافه کنید، روی تب pool در کوئیک سواپ کلیک کرده و سپس روی دکمه add liquidity کلیک کنید.

پس از کلیک کردن روی دکمه افزودن نقدینگی، جفت توکن مورد نظر را انتخاب کرده و مبلغ مورد نظر برای یکی از توکن‌ها را وارد کنند.

پس از وارد کردن مبلغ مربوط به یک توکن، مبلغ مورد نیاز برای توکن بعدی به صورت خودکار محاسبه می‌شود.

سپس می‌توانید هر دو توکن را تأیید کنید و برای اضافه کردن نقدینگی، روی دکمه supply کلیک کنید.

پس از اضافه کردن نقدینگی برای یک جفت ارز از طرح ماینینگ LP روی LP Mining در منوی farms کلیک کرده و سپس روی دکمه deposit جفت ارز مورد نظر کلیک کنید تا توکن‌های LP را استیک کنید.

چگونه توکن‌ها را از پلی گان به اتریوم منتقل کنیم؟

اگر قصد انتقال توکن از پلی گان به اتریوم یا از اتریوم به پلی گان را دارید اول روی Bridge Assets در QuickSwap کلیک کنید.

در والت وب پلی گان روی MetaMask کلیک کنید تا آن را به پلی گان وصل کنید. اما قبل از آن باید در والت متامسک اتریوم یا شبکه MATIC را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید توکن‌ها را از پلی گان به اتریوم منتقل کنید، در والت متامسک به شبکه MATIC سوئیچ کنید و سپس والت خودتان را به والت وب پلی گان متصل کنید.

پس از اتصال والت متامسک به والت وب پلی گان، روی دکمه move funds from Ethereum to Polygon در این پلتفرم کلیک کنید.

مثلاً می‌توانید با یک انتقال شبیه به انتقال زیر، MATIC را از شبکه پلی گان به اتریوم منتقل کنید.

یا اینکه می‌توانید روی دکمه سوئیچ کلیک کرده و موجودی خودتان را از اتریوم به پلی گان منتقل کنید. اول از شما خواسته می‌شود که از طریق نوتیفیکیشن متامسک، به شبکه اتریوم سوئیچ کنید.

پس از انتخاب توکنی که می‌خواهید به پلی گان یا اتریوم منتقل کنید و وارد کردن مبلغ، روی دکمه transfer کلیک کنید.

می توانید پس از کلیک روی دکمه continue کارمزدهای تراکنش و سفارشات خودتان را مشاهده کنید و تراکنش را در متامسک تأیید کنید.