تحلیل تکنیکال و ترید

یکشنبه, 11 آبان 1399 00:29

انتخاب یک پلتفرم معاملاتی

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

انتخاب یک پلتفرم مناسب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال یکی از مهم ترین سوالات و نگرانی‌های معامله گران است؛ مثلاً اینکه آیا باید از یک دفتر اکسچنج آنلاین استفاده کرد یا از اکسچنجی بزرگ مثل بایننس؟

پلتفرم‌های معاملاتی زیادی برای بیت‌کوین وجود دارند و هر کدام از آنها طراحی بک‌اند و فرانت‌اند متفاوتی دارند و جای شک نیست که همین تفاوت‌ها منجر به ابهام برای کاربران می‌شود.

در این مطلب لیست کوتاهی از پلتفرم‌های ارز دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم که به احتمال زیاد هنگام جستجو برای پیدا کردن بهترین گزینه با این پلتفرم‌ها برخورد خواهید داشت و البته همانطور که انتظار دارید همه آنها امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به صورت شبانه روزی فراهم کرده اند.

گردآورنده‌های اکسچنجرهای ارز دیجیتال

وقتی تازه قصد خرید و فروش ارزهای دیجیتال را پیدا می‌کنید، قبل از هر چیزی باید مقداری ارز دیجیتال تهیه کنید.

گردآورنده اکسچنجرهای ارز دیجیتال سرویس‌هایی هستند که در رابطه با اینکه کجا و چطور می‌توانید کوینی را با بهترین قیمت خریداری کنید، به شما اطلاعات می‌دهند.

این سرویس‌ها به کاربران امکان می‌دهند که برای خرید ارز دیجیتال از کارت اعتباری استفاده کنند اما ممکن است برای پیروی از مقررات کشوری که در آن فعالیت دارند اطلاعات شناسایی بیشتری از شما درخواست کنند.

در رابطه با این مورد خاص، می‌توانید اکسچنج‌ها را بر اساس حجم موجودی، حالت عملیاتی خودکار، نیمه خودکار یا دستی و همچنین بر اساس نظرات کاربران مرتب کنید. معمولاً این کار به پیدا کردن نرخ‌های مناسب کمک می‌کند اما احتمال دارد که کمی زمان ببرد.

از آنجایی که این سرویس هیچ نمودار، تحلیل یا ابزار مدیریت ریسک و اسپریدی را شامل نمی‌شود معمولاً می‌توانید آن را در درگاه‌های معاملاتی مهم مشاهده کنید.

Bestchange، Exchanger’s Monitor و OKchanger چند نمونه از این پلتفرم‌ها هستند.

اکسچنجرهای ارز دیجیتال

همانطور که حتماً در جریان هستید اکسچنجرهای زیادی در اینترنت وجود دارند و می‌توانید آنها را جستجو و وبسایت‌هایشان را برای معامله انتخاب کنید.

معمولاً هنگام استفاده از آنها یک جفت معاملاتی برای داد و ستد انتخاب می‌کنید. مطمئن شوید قیمت پیشنهادی و کارمزد سرویس مورد قبول شما باشد.

در مجموع این پلتفرم‌های معاملاتی تفاوت خاصی با موارد قبلی ندارند جز اینکه تمام کارهای سخت در پشت صحنه انجام می‌شود – مثل مدل قبلی نیازی به بررسی اکسچنج‌های مختلف و خواندن تمام نظرات ندارید. این اکسچنج‌ها به صورت مجزا عمل می‌کنند و به صورت خودکار بهترین نرخ را برای شما انتخاب می‌کنند.

Changelly، SimpleSwap، Swapy، Changenow و Shapeshift نمونه‌هایی از این پلتفرم‌ها هستند.

اکسچنج‌های ارز دیجیتال

یکی از متداول ترین راهکارها برای افرادی که قصد پیوستن به حوزه ارزهای دیجیتال را دارند، اکسچنج‌هایی مثل HitBTC، Binance، OKEx و غیره هستند.

معمولاً وقتی یک اکانت ایجاد می‌کنید، از شما خواسته می‌شود که برای تطابق اکسچنج با مقررات فعلی از جمله قوانین ضدپولشویی رویه‌های KYC (مشتریان خود را بشناسید) را طی کنید. اما چالش برانگیزترین بخش این فرایند خود معامله و داد و ستد است که باید در این مرحله هر آنچه به صورت تئوری یاد گرفتید را وارد عمل کنید. نمودارها، ابزارهای مدیریت ریسک، استراتژی‌های معاملاتی همگی از جمله مواردی هستند که برای معامله در یک اکسچنج به آنها نیاز دارید.

ابزارهای معاملاتی خودکار

وقتی تجربه کافی در زمینه معامله را پیدا کردید، شاید بخواهید کارها را اتوماسیون کنید تا در وقت صرفه جویی کرده، قراردادهای بیشتری ببندید و از سایر معامله گران پیشی بگیرید.

نکات کلیدی

وقتی تازه معامله ارزهای دیجیتال را شروع می‌کنید، ممکن است به راحتی در اقیانوس پلتفرم‌های معاملاتی مختلف گم شوید.

می توانید یا از سرویسی یک بار مصرف استفاده کنید که به شما برای مرتب کردن اکسچنج‌ها بر اساس پارامترهایی خاص مثل حجم موجودی کمک می‌کنند یا از یک پلتفرم معاملاتی استفاده کنید که به شما کمک می‌کند در عرض چند دقیقه وجوه را جابجا کنید.

وقتی در حسابتان ارز دیجیتال داشته باشید، می‌توانید وارد مرحله بعد یعنی معامله این ارزها در اکسچنج‌هایی مثل Kraken، HitBTC و غیره شوید.

همچنین استفاده از ابزارهای اتوماسیون را فراموش نکنید. رباتی را انتخاب کنید که با استراتژی معاملاتی شما همخوانی داشته باشد، جفت ارز معاملاتی مورد نظرتان را انتخاب کنید مثلاً BTC/ETH و بعد گزینه‌های دیگر مثل ابزارهای تحلیل تکنیکال را اضافه کنید تا آماده معامله شوید!