آکادمی

چهارشنبه, 22 دی 1400 23:34

آموزش خرید زمین مجازی در پلتفرم Next Earth

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

 

آینده متاورس فقط مربوط به گیمینگ نیست بلکه بیشتر مربوط به زمین‌های مجازی است که می‌توانید آنها را برای خودتان بخرید؛ این قابلیت به لطف سیستمی به اسم Next Earth میسر شده که نسخه NFT زمین است.

متاورس یک دنیای مجازی به هم پیوسته فراگیر است که مرزهای آن فراتر از صفحه نمایش کاربران است. در این دنیای جدید می‌توانید در نسخه NFT شهرها به گشت و گذار بپردازید و درباره خصوصیات توکن‌های تعویض ناپذیر مثل کمیابی و قابلیت شناسایی آنها اطلاعات کسب کنید.

اولین بار ایده چنین دنیایی به اسم متاورس را حدود یک دهه پیش شنیدم و در سال 2017 اولین کاربردهای NFT شکل گرفت یعنی پروژه‌هایی مثل کریپتوکیتیز و کریپتوپانک.

اخیراً هم شنیدیم که شخصی بنای Arc de Triomphe (طاق پیروزی روسیه) را به صورت یک زمین مجازی در Next Earth به ارزش 10 توکن BNB فروخته است. زمین‌های مجازی یکی از کاربردهای جدید تکنولوژی بلاک‌چین هستند. در این مطلب به شما خواهم گفت چطور اولین زمین مجازی خودم را در Next Earth خریدم.

روند کار

برای طی کردن این فرایند اول از همه یک آدرس بایننس اسمارت چین ایجاد کردم که یک والت مجازی است و با آن می‌توانید در Next Earth توکن NFT خرید و فروش کنید. سپس با یک ایمیل آدرس و پسورد در nextearth.io ثبت نام کردم و بعد از آن والت خودم را به این پلتفرم متصل کردم.

فرایند خرید توکن‌های تعویض ناپذیر هم بسیار راحت بود. به سایت Next Earth رفته و نقشه را بررسی کردم و لوکیشن مورد نظرم را پیدا کردم. سپس مراحل ساده خرید این زمین مجازی را طی کردم. ملک مورد نظر من یک عمارت زیبا در فلوریدا بود که البته همیشه در دنیای واقعی آرزوی خریدن آن را داشتم. روی عنوان این عمارت کلیک کردم و هزینه آن را با والت BSC خودم پرداخت کردم.

کل عملکرد و هدف Next Earth همین است یعنی ایجاد یک نسخه دیجیتال از دنیای واقعی که می‌توان آن را با استفاده از تکنولوژی به سبک گوگل مپز جستجو و کاوش کرد. این فرایند به اندازه ای ساده هست که هر شخصی با داشتن یک کانکشن اینترنت و یک گوشی امکان انجام آن را داشته باشد.

پس از خرید ملک مورد نظر حالا می‌توانم با رفتن به قسمت my lands، ملک خودم را مشاهده کنم و کارهایی مثل ثبت آن در بازار NFT Next Earth انجام دهم.

اگر زمین مورد نظر شما هم مثل خیلی از زمین‌ها و عمارت‌های مهم از قبل خریداری شده، می‌توانید به بازار بروید تا ببینید که مالک فعلی این زمین مایل به فروش آن هست یا خیر.

تجربه مالکیت املاک مجازی در Next Earth

به طور کلی سیستم توکن‌های تعویض ناپذیر در Next Earth دو مؤلفه اصلی دارد: اولاً فروش یکسری زمین مجازی در قالب NFT و بعد خرید و فروش آنها در بازار NFT.

در واقع با این سیستم افراد می‌توانند بدون نیاز به داشتن دارایی فیزیکی در دنیای واقعی، در متاورس زمین مجازی به دست آورند.

خرید توکن‌های مجازی و زمین‌های Next Earth به راحتی قابل انجام است و بر مبنای این واقعیت ایجاد شده که توکن‌های تعویض ناپذیر ذاتاً کمیاب هستند. اگر یک تکه زمین بخرید، شما تنها مالک آن خواهید بود. می‌توانید با کلیک کردن روی مناطق و ساختمان‌های مهم مثل کاخ سفید، وضعیت آنها و اینکه آیا مالکی دارند یا خیر را بررسی کنید.

همچنین مثل دنیای فیزیکی، هر بخش از زمین مجازی به نوعی با یک شناسه منحصربفرد مرتبط شده است. بنابراین این شناسه‌ها نقش اثبات مالکیت شما بر یک زمین مجازی خاص را دارند.

می‌توانیم یک ملک زیبا در هر نقطه ای از جهان مجازی بخریم و بعد از بلاک‌چین برای اثبات اینکه آن بخش از دنیای مجازی متعلق به ماست استفاده کنیم بدون اینکه نیاز به اعلام کلید خصوصی خودمان داشته باشیم.

این سیستم جدید، در کنار سادگی کاملاً با معنا و مفهوم است چون آنچه که از طریق به دست آوردن مالکیت در دنیای واقعی رخ می‌دهد را منعکس می‌کند یعنی همان حس رضایت بخش داشتن چیزی را در انسان ایجاد می‌کند و مهم نیست این چیز فیزیکی باشد یا مجازی چون داشتن آن به انسان حس قدرت می‌دهد.