آکادمی

یکشنبه, 10 بهمن 1400 06:13

پاویا Pavia چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

متاورس NFT گیمینگ غیرمتمرکز پاویا که بر روی بلاک‌چین کاردانو ساخته شده، توجه بسیاری از طرفداران کاردانو را به خود جلب کرده است. در این مطلب شما را با پاویا آشنا می‌کنیم.

ارز دیجیتال پاویا چیست؟

پاویا اسم شهری در ایتالیا است که جرلامو کاردانو شخصی که نام بلاک‌چین کاردانو از اسم او برگرفته شده، در آنجا به دنیا آمده است.

هر اکوسیستم بلاک‌چینی نسخه خودش از متاورس را ساخته و کاردانو هم یکی از آنهاست. پاویا یک متاورس NFT گیمینگ غیرمتمرکز است که بر روی بلاک‌چین کاردانو ساخته شده است. این پروژه جامعه محور که سرمایه آن از فروش لندهای NFT متاورس به دست می‌آید، جامعه کاربری خوبی دارد.

در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره این پروژه متاورس مبتنی بر کاردانو وجود ندارد اما پیش بینی می‌شود که حکم دیسنترالند را برای کاردانو داشته باشد.

امکانات ارز دیجیتال پاویا

لند

لند نقش مهمی در تجربیات درون بازی دارد. قطعات لند در بازی متاورس کاردانو در قالب توکن‌های تعویض ناپذیر در بلاک‌چین کاردانو تولید و فروخته می‌شوند. در حال حاضر تقریباً حدود 7 هزار مالک زمین در پاویا وجود دارد. هر قطعه زمین یک NFT کاردانوی منحصربفرد بر اساس مختصاتی در پاویا است. بعلاوه مالکان زمین‌ها می‌توانند صحنه‌های سه بعدی موسوم به دارایی‌های سازگار با پاویا (PCA) را نصب کنند. یکی از دلایل اصلی انتخاب کاردانو، راحتی استفاده از ابزارهای ساخت سه بعدی است که مجموعه ای متنوع و باکیفیت از صحنه‌های سه بعدی (PCA) را برای بازار پاویا تأمین می‌کند.

آواتارها

کاربران می‌توانند آواتارهای خودشان را در بازی تنظیم و سفارشی سازی کنند. گرچه آواتارها توسط تیم پروژه و برای این پروژه ساخته شده اما اعضای تیم قصد دارند که آن را با بلاک‌چین‌های دیگر هم سازگار کنند. کاربران می‌توانند لباس و لوازم جانبی را هم از بازار بخرند. تیم پروژه پیش بینی می‌کند که این تکنیک در آینده منجر به شکل گیری یک اقتصاد فشن نوظهور شود.

تیم و همکاران پروژه

سرمایه پاویا از طریق فروش آثار هنری و لندهای NFT تأمین می‌شود به همین دلیل جذب سرمایه VC در آن وجود ندارد. اما پاویا دو همکاری مهم با readyplayer.me و CNFT.io دارد. اولی به پاویا برای طراحی آواتارها کمک می‌کند و در حال کار روی قابلیت تعامل پذیری است. موتورهای CNFT هم به راه اندازی بازار درون سایتی بازی کمک کرده اند که کارمزدهای کمی دارد. در حال حاضر تیم پروژه ناشناس است و فقط تصویری از آواتار و توضیحات محدودی درباره آنها منتشر شده اما در اعلامیه حقوقی منتشر شده در سایت Pavia.io اعلام شده که این پروژه متعلق به Pavia Corp مستقر در جمهوری چک است و در سیشل ثبت شده است. همچنین در سایت پروژه اعلام شده که در سال 2022 یک پادکست برگزار خواهد شد.

 

اقتصاد توکنی پاویا

$PAVIA توکن کاربردی پروژه است. این توکن در دسامبر 2021 رونمایی شد و 25 درصد از آن بین شرکت کنندگان در دو دور اول فروش لند توزیع شد. از $PAVIA در متاورس بازی و تراکنش‌های غیرمتمرکز بلادرنگ آن استفاده می‌شود.

در حال حاضر اطلاعاتی درباره محل‌های خرید توکن $PAVIA وجود ندارد.

توزیع توکن

  • 30 درصد اکوسیستم و توسعه پروژه
  • 25 درصد ایردراپ
  • 25 درصد تأمین نقدینگی و کاربردها
  • 20 درصد مشاوران و تیم پاویا

نگرانی‌ها

این پروژه به دلیل اینکه جزء اولین متاورس‌های کاردانو بوده توجه زیادی جلب کرده اما چند نگرانی هم درباره آن وجود دارد. اول اینکه هنوز توسعه پروژه در مراحل ابتدایی قرار دارد. تیم پروژه اعلام کرده که ممکن است تکمیل آن چند سال زمان ببرد. مسئله بعدی ناشناس بودن تیم پروژه است.

و در نهایت، در جستجوی گوگل نشانی از محل شرکت Pavia Corp مشاهده نمی شود. اینکه موجودیتی حقیقی و واقعی وجود ندارد که مسئولیت پروژه را برعهده داشته باشد، یعنی هر لحظه امکان ناپدید شدن آن وجود دارد. پاویا جامعه کاربری قوی و پرشوری دارد اما وجود آن تضمینی بر موفقیت پروژه نیست. در هر صورت این پروژه به دلیل مسیر خاصی که در پیش دارد، جزء پروژه‌های جذاب است.

محل خرید

$PAVIA که یک توکن بومی در کاردانو است، هنوز در هیچ اکسچنج واقعی قابل خرید و فروش نیست اما در Muesliswap در دسترس است.

ممکن است در سال 2022 شاهد ثبت $PAVIA در اکسچنج‌های بزرگتر باشیم اما در حال حاضر فقط می‌توانید آن را از طریق اکسچنج مبتنی بر کاردانوی Muesliswap بخرید.