آکادمی

یکشنبه, 17 بهمن 1400 05:43

ساختن یک NFT چقدر هزینه دارد؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

می توانید توکن‌های تعویض ناپذیر را با چند کلیک بسازید - و این یعنی برای انجام این کار باید مقداری کارمزد به شبکه پرداخت کنید.

کارمزدهای این کار بستگی به بلاک‌چین مورد نظر و گزینه مورد استفاده برای تولید NFT دارد. بلاک‌چین‌های مختلف برای تولید، خرید و فروش توکن‌های تعویض ناپذیر از شما هزینه دریافت می‌کنند. این کار مثل عوارض جاده‌ها است. حرکت در بعضی از جاده‌ها رایگان است و بعضی دیگر از شما عوارض دریافت می‌کنند که این عوارض می‌توانند زیاد یا کم باشند.

ایجاد یک NFT مستلزم اجرای دو تعامل است:

تولید NFT

ثبت NFT برای فروش

اتریوم به عنوان یکی از محبوب ترین بلاک‌چین‌ها، کارمزد بالایی دارد و تولید NFT در بلاک‌چین Flow کم هزینه تر است اما باید توجه داشته باشید که مهم ترین فاکتوری که باید در نظر داشت، والت مخاطبان است و اینکه این والت با چه بلاک‌چینی کار می‌کند.

بعضی از بلاک‌چین‌ها هم امکان تولید NFT به صورت رایگان را فراهم کرده اند.

در این بلاک‌چین‌ها گزینه free minting برای تولید NFT در نظر گرفته شده که با انتخاب آن، خریدار توکن کارمزدهای آن را پرداخت می‌کند. در صورت انتخاب این گزینه بهتر است از قبل خریدار را در جریان این موضوع قرار دهید. همچنین با استفاده از گزینه تولید رایگان، آیتم تولید شده به کالکشن Rarible اضافه می‌شود (کالکشن‌ها فولدرهایی برای NFTها هستند) که متعلق به شما نیست. برای راه اندازی کالکشن خودتان باید هزینه‌ها را پوشش دهید.