آکادمی

یکشنبه, 15 اسفند 1400 06:54

کدام NFT ها را برای خرید انتخاب کنیم ؟

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

چگونه توکن‌های تعویض ناپذیر را برای خرید انتخاب کنیم؟ معرفی چند ابزار مفید

در این مطلب فهرستی از ابزارهای مفید را تهیه کردیم که برای کاربرانی که قصد خرید NFT را دارند بسیار مناسب هستند. با استفاده درست از این ابزارها نسبت به اکثر افرادی که در حوزه NFT فعالیت دارند، مزیت رقابتی بیشتری خواهید داشت.

قبل از هر چیزی، برای انتخاب NFT و خرید و نگهداری طولانی مدت آن باید این چند قانون مهم را رعایت کنید:

  1. با استفاده از ابزارهای مناسب، تحقیقات کامل را انجام دهید؛
  2. از کارشناسان توصیه بگیرید یا در انجمن‌های آنلاین نظر سایر کاربران را بررسی کنید؛
  3. همیشه روی توکن‌های معتبر و قابل اطمینان سرمایه گذاری کنید؛
  4. هرگز بیشتر از سرمایه‌ای که از دست دادن آن برایتان قابل تحمل است، سرمایه گذاری نکنید.

Rarity Tool

Rarity Tool یکی از ابزارهای بسیار مفید برای انتخاب توکن‌های تعویض ناپذیر است که احتمالاً با آن آشنا هستید چون یکی از سایت‌های بسیار محبوب برای بررسی میزان کمیابی توکن‌های تعویض ناپذیر است. آشنایی با میزان کمیابی توکن‌های تعویض ناپذیر به شما کمک می‌کند که انتخاب بهتری انجام دهید.

اما می‌توانید به روش‌های دیگری هم از این سایت برای پیدا کردن پروژه‌های NFT خوب استفاده کنید.

برای مثال Doge pound را در نظر بگیرید. Doge pound یکی از پروژه‌های NFT است که در چند روز اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته است. برای پیدا کردن پروژه‌ها می‌توانید به تب Collections رفته و نام پروژه مورد نظر را جستجو کنید.

مثلاً اگر Doge pound را در نظر بگیریم، مشاهده می‌کنید که بر اساس حجم معاملات 7 روز اخیر رتبه یازدهم را دارد.

در این پلتفرم برای پیدا کردن توکن‌های کمیابی که ممکن است ارزش بیشتری داشته باشند، اول گزینه buy now را انتخاب می‌کنیم که مطمئن شویم همه توکن‌های نمایش داده شده، برای فروش ثبت شده اند. سپس صفحه را اسکرول کرده و قیمت‌ها را از کم به زیاد مرتب می‌کنیم.

با Rarity tools می‌توانید توکن‌های تعویض ناپذیر بسیار کمیاب را با قیمتی کم پیدا کنید. مثلاً در اینجا ما یکی از ارزان ترین توکن‌های قابل خریداری را انتخاب کرده ایم. این توکن جزء 11 درصد توکن‌های کمیاب است.

توصیه می‌کنیم که حتماً به Rarity tools سرزده و با امکانات مختلف آن آشنا شوید تا متوجه شوید که کدام توکن را بر اساس کمیابی انتخاب کنید. این ابزار ارزش بسیار زیادی دارد اما استفاده از آن رایگان است و به شما برای پیدا کردن فرصت‌های خیلی خوب کمک می‌کند.


در این پلتفرم می‌توانید NFT بخرید، آنها را ایجاد کنید، بفروشید، معامله کنید و غیره. برای خرید باید مقداری کارمزد پرداخت کنید و برای ایجاد توکن هم هزینه مشخصی پرداخت کنید همچنین برای فروش، معاوضه و غیره.

NFTBank.ai

همیشه برای خرید و فروش و معامله ارزهای دیجیتال و توکن‌های تعویض ناپذیر یک کارمزد مشخص وجود دارد که سود سرمایه گذاران را کاهش می‌دهد. به همین دلیل بهتر است یک ابزار پیگیری و نظارت بر سود و ضرر توکن‌های تعویض ناپذیر مثل NFTBank.ai داشته باشید. این ابزار تاریخ خرید، قیمت ایجاد توکن، کارمزدهای پلتفرم Open Sea و غیره را مشخص می‌کند.

Dune Analytics 

احتمالاً نام این ابزار برای شما آشنا نیست اما جزء برترین سایت‌ها در حوزه عملکرد خودش است که قیمت کف و آمار هر توکن تعویض ناپذیر را نظارت و پیگیری می‌کند.

1. همیشه روی توکن‌های محبوب و آینده دار سرمایه گذاری کنید

برای شروع فقط روی توکن‌هایی سرمایه گذاری کنید که به آنها علاقه دارید. به هر حال خرید توکنی که هیچ علاقه‌ای به آن نداشته باشید فایده‌ای ندارد. به دنبال توکنی باشید که با علایق شما سازگاری داشته باشد نه فقط یک NFT خیلی خوب یا محبوب.

اگر به فوتبال علاقه دارید و بعضی بازیکنان یا تیم‌های خاص را دنبال می‌کنید، NFT مربوط به تیم مورد نظرتان می‌تواند گزینه خوبی باشد. یا مثلاً اگر به هنر مدرن علاقه دارید، بهتر است به دنبال هنرمندان این حوزه و توکن‌های آنها باشید.

این اولین مرحله برای پیدا کردن و انتخاب توکن تعویض ناپذیر و بهترین گزینه برای شما و پورتفولیوی سرمایه گذاری شما است.

2. برای انتخاب و خرید حتماً تحقیق کنید

پس از مشخص کردن توکنی که به آن علاقه دارید، باید شروع به کسب اطلاعات درباره آن کنید. انجام این کار به راحتی تحقیق و انتخاب NFT نیست. برای انجام این کار به بخش نقد و بررسی سایت‌ها مراجعه کرده و نظر سایر کاربران را بررسی کنید.

هنگام تحقیق درباره توکن‌های تعویض ناپذیر سعی کنید حداکثر اطلاعات ممکن را درباره مباحث زیر گردآوری کنید:

  • سازنده (یا سازندگان)
  • جامعه کاربران
  • پروژه (برند)

3. از دیگران بخواهید توکن‌های سودآور را برای شما پیدا کنند

جامعه کاربران را دست کم نگیرید! یک جامعه کاربری قوی و سالم از توکن تعویض ناپذیر مورد علاقه خودش پشتیبانی می‌کند. وجود برخورد خوب، افراد یاری رسان و اهمیت دادن به پروژه توسط مدیران آن همگی جزء نشانه‌های یک جامعه کاربری قوی هستند. اخبار پروژه، هشدارها و کمک رسانی درباره مشکلاتی که ممکن است کاربران با آنها روبرو شوند هم باید در این زمینه مورد توجه قرار بگیرند. صرف زمان برای نظارت بر فعالیت‌های جامعه کاربران اتلاف وقت محسوب نمی‌شود. در واقع این اقدام استفاده بهینه از زمان است و به شما برای تعیین مناسب بودن یا نبودن یک NFT برای خودتان کمک زیادی می‌کند.

4. از خرج کردن سرمایه‌ای که از دست دادن آن برای شما قابل تحمل نیست خودداری کنید

آخرین نکته‌ای که باید برای یک سرمایه گذاری خوب به آن توجه داشته باشید این است که از صرف سرمایه‌ای بیش از آنچه از دست دادن آن برایتان قابل تحمل است، خودداری کنید.

اگر بدون داشتن یک طرح پشتیبان همه سرمایه و پس انداز خودتان را صرف یک پروژه کنید ممکن است برای خودتان و خانواده تان دردسر ایجاد کنید. به خصوص اگر کل سرمایه‌ای که به زحمت به دست آورده اید را صرف یک پروژه NFT کنید که در نهایت مشخص شود از آنچه پیش بینی می‌کردید کم ارزش تر است.

من به شخصه سرمایه گذاری را با این دیدگاه انجام می‌دهم که در نهایت به شکست ختم می‌شود. قطعاً هیچکس مایل به در نظر گرفتن این احتمال نیست که پروژه‌ای که روی آن سرمایه گذاری می‌کند با شکست روبرو شود اما واقعیت بازار همین است.

چگونه توکن‌های تعویض ناپذیر را خرید و فروش کنیم؟

توکن‌های تعویض ناپذیر از طریق یک بازار اختصاصی خرید و فروش می‌شوند. در این بازارها مثل سیستم‌های اکسچنج که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند می‌توانید یک NFT را با قیمت از پیش تعیین شده یا در یک حراجی مجازی بخرید.

چگونه با پروژه‌های NFT جدید آشنا شویم؟

  1. برای شناسایی سودآورترین NFt، قیمت کف، حجم معاملات و تعداد توکن داران را در یک بازار NFt یا یک سایت آماری بررسی کنید.
  2. در صورت امکان توکن مورد نظر را در CoinGecko/CoinMarketCap بررسی کنید. در این پلتفرم‌ها سهم بازار، حجم معاملات، بیشترین و کمترین نرخ و اقتصاد توکنی پروژه را بررسی کنید.
  3. برای کسب اطلاعات بیشتر، سایت پروژه و شبکه‌های اجتماعی آن را بررسی کنید (مثل توئیتر، دیسکورد، تلگرام، ردیت و غیره).
  4. درباره مدیران پروژه تحقیق کنید. پروژه‌های قبلی آنها را بررسی کنید و اینکه آیا اعتبار و شهرت خوبی در جامعه NFT دارند یا خیر.
  5. صحبت‌های دیگران درباره پروژه را در منابعی مثل سایت‌های معتبر یا شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید.
  6. درگیر هیجانات بازار نشوید.

چگونه توکن‌های تعویض ناپذیر را بفروشیم؟

برای فروختن یک توکن تعویض ناپذیر اول باید آن را در بازار دلخواهتان بارگذاری کنید البته با این فرض که بازار مورد نظر از بلاک‌چینی که توکن شما بر اساس آن ساخته شده، پشتیبانی می‌کند. می‌توانید توکن خودتان را با یک قیمت ثابت برای فروش ثبت کنید یا آن را با سبک حراجی بفروشید تا دیگران برای توکن شما پیشنهاد قیمت بدهند.

آیا خرید توکن‌های تعویض ناپذیر برای شما مناسب است؟

انقلاب توکن‌های تعویض ناپذیر پدیده بسیار جدیدی است اما پتانسیل‌های بازار کریپتو برای ایجاد یک اکوسیستم اقتصادی وسیع را نشان داده است. برای خالقان محتوا و آثار هنری، ایجاد و فروش دارایی‌های دیجیتال می‌تواند حرکت بسیار مفیدی باشد. از طرفی خرید و فروش توکن‌های تعویض ناپذیر یک نوع سرمایه گذاری به سبک دلالی محسوب می‌شود. ارزش این توکن‌ها قابل پیش بینی نیست و بسته به حجم تقاضا تغییر می‌کند.

هیچ فرمول واحدی برای تعیین اینکه کدام توکن در آینده ارزشمند می‌شود یا نمی‌شود وجود ندارد. اما از طرفی تشخیص زودهنگام یک پروژه قوی می‌تواند شما را در بلندمدت به بازده چشمگیری برساند.

چطور تشخیص دهیم که کدام NFT ارزش خرید را دارد؟

قبل از خرید توکن‌های تعویض ناپذیر حتماً با ریسک‌های این کار آشنا باشید. پیش از خرید تحلیل‌های کامل را انجام داده و نمودارهای یک هفته، یک ماه و 3 ماه اخیر توکن مورد نظر را بررسی کنید. همچنین بیشترین و کمترین قیمت NFT مورد نظر را هم بررسی کنید.

چگونه روش سرمایه گذاری مناسب را انتخاب کنیم؟

دو روش کلی برای سرمایه گذاری وجود دارد یعنی روش کوتاه مدت و طولانی مدت. توصیه می‌شود که با این دو روش سرمایه گذاری آشنا شده و کاملاً آنها را درک کنید.

بهترین ابزار برای انتخاب NFT کدام ابزار است؟

ابزارهای زیادی برای انتخاب بهترین NFT جهت خرید وجود دارد. قطعاً با مطالعه این مقاله و سایر مقالات سایت ما اطلاعات مفیدی برای انتخاب بهترین NFT کسب کرده اید.