معرفی ارزها

پنج شنبه, 17 تیر 1400 21:40

معرفی کاردانو Cardano و رمزارز آداکوین Ada Coin

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

اگر می خواهید بر روی اتریوم سرمایه گذاری کنید، حتما این مقاله را مطالعه بفرمایید زیرا اصلی ترین رقیب آن یعنی کاردانو را به شما معرفی خواهیم کرد که می تواند فرصت های سرمایه گذاری خوبی به شما بدهد.

کاردانو ارزی که ازسال 2015 کار خود را آغاز کرده و شرکت توسه دهنده ای که پشت این پروژه است، IOHK است که مخفف Input/Outpt HongKong می باشد. مدیریت این شرکت را چارلز هاسکینسون بر عهده دارد که از هم بنیان گذاران اتریوم و بیت شیرز بوده است.

کاردانو، بلاک چین اختصاصی خودش را دارد که بسیار بسیار قدرتمند بوده و می تواند تراکنش های ارزان تر و سریع تری را برای ما فراهم کند. چارلز هاسکینسون معتقد است که کاردانو نسل سوم بلاک چین است و ما می توانیم بلاک چین اتریوم را نسل دوم و بلاک چین بیت کوین را نسل اول بدانیم.

باید بدانید که کاردانو اسم بلاک چین و آداکوین Ada Coin ارز دیجیتالی این پروژه است که خیلی هم محبوب می باشد.

کاردانو مثل خیلی از رمزارزهای دیگر غیر متمرکز به حساب می آید و توسط شخص یا نهادی به صورت متمرکز اداره نمی شود.

یکی از ویژگی های کاردانو که توانسته آن را بسیار منحصر به فرد بکند این است که مثل بلاک چین اتریوم که می توان قراردادهای هوشمند را در آن پیاده سازی کرد، می توانیم آن را خیلی خیلی راحت تر و بهتر بر روی بلاک چین کاردانو پیاده سازی بکنیم. اما قراردادهای هوشمند چیست؟

قراردادهای هوشمند، قراردادهایی هستند که بین دو شخص منعقد می گردد. بدون نیاز به طرف سوم یا شخص ثالث و واسطه ای. مفاد این قراردادها به شکل کدنویسی شده و خودکار اجرا می شوند و بسیار کار را راحت تر کرده و طرفین معامله می توانند با خیال راحت به هم اطمینان کنند حتی اگر یکدیگر را نشناسند. استفاده از این قراردادهای هوشمند، روز به روز بیشتر می شود.

نحوه ی کار بلاک چین کاردانو چگونه است؟ در ابتدا باید بدانید که بلاک چین کاردانو از دو لایه تشکیل شده است. لایه ی اول، لایه ی تسویه که در این لایه شما می توانید ارز دیجیتال آدا رو به راحتی از کیف پول خود به کیف پول های دیگر انتقال دهید و عملیات دیگر به همین منوال. و لایه ی دوم که لایه ی محاسبات می باشد که قراردادهای هوشمند نیز در این لایه اجرا می شود و همین دو لایه بودن و یک لایه ی اضافه داشتن مزایای بسیار بیشتری دارد برخلاف دیگر بلاک چین ها که از یک لایه تشکیل شده اند.

چگونه تراکنشات در شبکه ی کاردانو تائید می گردد؟ در ابتدا اشاره ای به بیت کوین و تائید تراکنشات در آن می کنیم. در شبکه ی بیت کوین، ماینرها یا افرادی که مشغول فرآیند استخراج می باشند، با یکدیگر در حال رقابت می باشند که یک مکانیزمی تشکیل می دهند با نام مکانیزم اثبات کار یعنی Proof of Work. که محاسباتی که باید در آن جا انجام بگیرد، کار اشخاص یعنی انسان ها نیست و نیاز به سخت افزارهای قدرتمندی که Asic Miner ها یک نمونه از آن ها هستند، دارد. این دستگاه ها توان محاسباتی بالایی دارند و انرژی الکتریکی بسیار بالایی را برای پردازش این محاسبات و انجام این عملیات مصرف می کنند. باید در نظر داشته باشید که این مصرف انرژی الکتریکی زیاد می تواند برای محیط زیست خیلی خیلی خطرناک باشد و طبق آماری که در سال 2017 گرفته شد، مصرف برق ماینرها بیش از مصرف برق کل کشور ایرلند بوده و به هر حال این اصلا اقتصادی نیست.

حال ببینیم کاردانو برای تائید و پردازش تراکنش های خود چه می کند؟ کاردانو به جای استفاده از مکانیزم اثبات کار یا Proof Of Work از مکانیزمی استفاده می کند با نام Proof of Stake یا اثبات سهام. اما این یعنی چه؟ این یعنی در این جا یک اعتبار سنج، تراکنشات را اعتبار سنجی می کند و در ازای آن پاداش دریافت می کند که دیگر خبری از مصرف زیاد انرژی الکتریکی و آسیب زدن به محیط زیست نیست.

چگونه اعتبارسنج بشویم؟ شما برای این که بتوانید یک اعتبار سنج بشوید تا بتوانید اعتبار سنجی تراکنشات را انجام بدهید نیاز دارید تا مقداری از آدا کوین یا همان در واقع سرمایه ی خودتان را در اختیار شبکه ی کاردانو قرار بدهید تا بتوانید اعتبار سنج بشوید و در ازای آن پاداش دریافت کنید.

اما میزان سود و دریافتی که به دست می آورید چقدر است و بر اساس چه فاکتوری تعیین می گردد؟ هر چه میزان سکه ی بیشتری در اختیار شبکه قرار بدهید به همان میزان بیشتر هم سود به دست می آورید.

اینک به سراغ پروتکل ouroboros می رویم که خیلی خیلی کاردانو بر روی آن تاکید داشته است. کاردانو بر این عقیده است که برخلاف بسیاری از رمزارزهای دیگر که از پروتکل اثبات سهام استفاده می کنند، یک تفاوت اصلی را ایجاد نموده و آن انتخاب تصادفی اعتبار سنج ها است که به این طریق همه یک شانس دارند که به شکل عادلانه از شبکه ی کاردانو کسب سود داشته باشند و با خیال راحت تری این کار را انجام بدهند.

از چه کیف پول هایی می توان برای ذخیره ارز Ada Coin استفاده کرد؟

در ابتدا باید بگوییم که خود وب سایت رسمی شرکت کاردانو، کیف پول Daedalus را معرفی نموده است که می توان آن را بر روی گوشی های خود نصب و از آن استفاده کنید.

لکن ما درارتباط با میزان سرمایه های بالا، کیف پول های سخت افزاری را توصیه می کنیم که دارای امنیت بسیار بالایی نیز می باشند که اگر یک هکر بخواهد شما را هک کند، نه تنها باید دستگاه را بدزدد بلکه به پین مخفی شما نیز احتیاج دارد. این ویژگی های امنیتی حتی بیش تر از این است که در مورد جزئیات آن بیش تر توضیح خواهیم داد. دوستان عزیز فعال در حوزه ی ارزهای دیجیتال می توانند از طریق نشانی https://ledgernano.ir و یا از این قسمت، نسبت به خرید این نوع کیف پول های سخت افزاری Leger اقدام نمایند. مزیت اصلی خرید کیف پول Ledger این است که امن ترین راه برای ذخیره سازی ارزهای شماست. در حقیقت، داشتن کیف پول سخت افزاری به ذخیره ی ارزهای رمزپایه ی شما در یک گاو صندوق دنیای واقعی شبیه است.


شما می توانید از طریق صفحه ی اصلی سایت به نشانی https://arzmodern.net/exchange و یا از این قسمت به مبادله ی انواع رمزارزها از جمله آدا کوین بپردازید. تیم ارز مدرن با تجربه ی سال ها فعالیت در حوزه ی رمزارزها، اعتبار و اعتماد هزاران مشتری، امکان خرید و فروش بصورت حضوری برای مبالغ بالا، امکان تخفیف برای خرید و فروش هایی با حجم بالا، قیمت مناسب و منصفانه ی رمزارزها و اخبار و آموزش های مرتبط با ارزهای دیجیتال توانسته هزاران معامله ی موفق انجام داده و رضایت مشتریان را جلب نماید. تیم پشتیبانی واتس اپ نیز آماده ی پاسخ گویی به مشتریان عزیز بوده و شما را در انجام معامله هایتان یاری می رساند.