معرفی ارزها

یکشنبه, 14 شهریور 1400 04:57

معرفی کوین وی چین (VeChain)

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

کوین وی چین (VET) – VeChain BlockChain چیست؟

در این مقاله می خواهیم به معرفی یکی دیگر از پروژه های خوب مارکت، کوین وی چین (VeChain) بپردازیم.

همانطور که در مقاله های پیشین معرفی پروژه های خوب مارکت ذکر شد، هر پروژه ی بلاک چینی از جمله کوین و یا توکن، در راستای ارائه ی خدماتی به بشر ایجاد شده است که با ارائه ی این خدمات خاص مطرح می گردد و مردم به جهت ارائه ی این خدمات کوین یا توکن، آن را خریداری می کنند. برای مثال، آیوتا (IOTA) که با هدف ارائه ی خدمات اینترنت اشیاء به وجود آمد و یا کوین های دیگر به مانند لایت کوین که در زمینه ی پرداخت های ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند و یا توکن بت (BAT) که با ارائه ی مرورگر خود به نام بریو (Brave) خدمات خود را ارائه می داد. کوین وی چین با نماد (VET) نیز در زمینه ی صنعت به مردم کمک می نماید که در ادامه ی این مقاله در مورد نحوه ی ارائه ی خدمات این کوین در زمینه ی صنعت در بلاک چین خودش بیش تر سخن خواهیم گفت.

وی چین (VeChain) چگونه کار می کند؟

پروژه ی وی چین کارایی زیادی دارد که یکی از پر استفاده ترین کارایی های آن، برای رهگیری کالا از زمان تولید تا مصرف و با استفاده از تکنولوژی بلاک چین و تراشه های هوشمندی که ساخته است می باشد که آن را داخل صنعت به کار می برد. اما این به چه معنا است؟ کالاهایی که به دست ما می رسد اعم از کالاهای مصرفی که داخل خانه ی ما هست و یا مثلا تلویزیون، چرخ گوشت، کامپیوتر و یا مثلا در حوزه های مختلف مثل یک تابلوی نقاشی که یک نقاش معروف آن را کشیده است، توسط ارز وی چین، تراشه های مغناطیسی خود را داخل این کالاها به کار می برد که به واسطه ی این ها، محصول رهگیری می گردد که بدانیم که این محصول از کجا آمده و به نوعی به شکل راهنما برای آن کالا عمل می نماید. اما این به چه دردی می خورد؟ مثالی از این کارایی در زندگی روزمره ی خودمان می زنیم. فرض کنید شخصی می خواهد مرسوله ای را از اداره ی پست به مقصدی ارسال نماید. در اداره ی پست، یک کد رهگیری به شخصی که کالا را ارسال می نماید، داده می شود. از طریق وب سایت اداره ی پست، شخص می تواند کد رهگیری را وارد نموده تا ببیند مرسوله ی ارسالی اش، هم اینک در کجا می باشد. این که آیا مرسوله به مقصد رسیده است و یا هنوز در حال انتقال به مقصد مورد نظر است. کوین وی چین هم تقریبا به این شکل عمل می کند ولی دارای تفاوت هایی می باشد.

در اداره ی پست، سیستم به شکل متمرکز است ولی وی چین به شکل غیرمتمرکز است و امکان دخل و تصرف در آن وجود ندارد و یک مسئله ی بسیار مهم که سبب تمایز آن می شود این است که از ورود کالاهای تقلبی و فیک به جای کالاهای اصلی جلوگیری می کند. به عنوان مثال، شرکت ساعت سازی بسیار معروفی مانند رولکس مثلا در داخل کشور سوئیس، ساعت هایی را می سازد و نسخه های فیک و مشابهی از این ساعت ها توسط دیگر کمپانی ها ساخته می شود و به عنوان کالای اصل به دیگران با قیمت های بسیار هنگفتی فروخته می شود. حال فرض کنید این زمینه ی بلاک چین و این تراشه ها به صورت همه گیر درآید، امکان دخل و تصرف و دزدی های مشابه آن به شکل همان ساعت های فیک و نظیر آن وجود نخواهد داشت.

وی چین تور (VTHO) چیست؟

گفتیم که شبکه ی وی چین کوینی به همین نام با نماد (VET) دارد که این کوین روی شبکه ی بلاک چین مستقر است. بعدها توکن دیگری با نام وتو ایجاد شد یا نام دیگر آن که وتور می باشد. اما وتو (VTHO) با وت (VET) چه تفاوت هایی دارد؟ هر دوی آن ها کوین هستند یعنی قابل معامله هستند. VET یک سری زمینه ی فعالیت هایی دارد که VTHO ندارد و برعکس.

کوین VET بیشتر در زمینه ی فعالیت های مالی و تجاری بین شرکت های بزرگ ایجاد شده که ما هم می توانیم آن را خرید و فروش کنیم ولی دارای کارایی بالایی در زمینه ی تراکنش ها نیست مثلا بیت کوین نیز در ابتدا به عنوان یک پول هوشمند به روی کار آمد ولی اینک کمتر کسی برای خریدها از بیت کوین استفاده می کند و بعدها شبکه ها و کوین های دیگری به روی کار آمدند که هم سرعت بالاتری داشتند و هم کارمزد پایین تری داشتند و توکن VET هم تقریبا به همین شکل است. به همین منظور برای پرداخت ها و تراکنش های پرداختی کوچک تر، VTHO را ایجاد نمودند.

تیم وی چین VeChain

تصویر زیر از سازندگان پروژه ی بلاک چین وی چین (VeChain) می باشد. رئیس اصلی این پروژه Sunny Lu است. یکی از افرادی که در پروژه های IT شرکت های برندهای معروف در دنیا مثل شرکت لویی ویتون Louis Vuitton که حدود 15 سال در آن شرکت در زمینه ی IT فعالیت داشته است. لویی ویتون یکی از شرکت های بزرگ در چین است که کارنامه ی بسیار خوب و درخشانی از فعالیت های خود دارد.

تعداد سکه های وی چین (VeChain)

کل تعداد سکه های وت (VET)، 88 میلیون عدد است که حدود 55 میلیون آن در گردش است.

کیف پول های قابل پشتیبانی کوین وی چین (VeChain)

کیف پول هایی که کوین وی چین را پشتیبانی می کنند از جمله Trust Wallet، Atomic Wallet که از کیف پول های مطرح دارای امنیت بالا می باشند. اگر شما Vet را Hodl کرده و نگه دارید به شما VTHO داده می شود که البته به این منظور باید وارد وب سایت اصلی کوین وی چین شده و از آنجا کیف پولی که پیشنهاد شده توسط وب سایت اصلی پروژه را دانلود و از این طریق به شما VTHO داده می شود. داخل دو کیف پول گفته شده به شما ایردراپ وتو (VTHO) داده نمی شود و این دو صرفا جهت نگه داری ارز VET می باشند.

در وب سایت مرجع coinmarketcap مشاهده می کنید که هم اینک ارز وی چین (VeChain) با نماد VET در رتبه ی 22 ام قرار گرفته است. با کلیک بر روی آن، اطلاعات تکمیلی بیش تری را می توانید مشاهده نمایید. قیمت این کوین حدود 15 سنت می باشد. Market Cap و یا حجم بازار آن در حدود 9 میلیارد دلار بوده، حجم معاملات در 24 ساعت گذشته حدود 775 میلیون دلار است. وب سایت اصلی این پروژه نیز به آدرس vechain.org می باشد که می توانید اطلاعات تکمیلی و به روز را از این طریق پیگیری نمایید.