معرفی ارزها

جمعه, 26 شهریور 1400 02:41

معرفی دوج کوین DogeCoin

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دوج کوین DogeCoin یکی از ارزهای دیجیتال بسیار محبوب در دنیای ارزهای دیجیتالی و مارکت رمزارزها به شمار می رود که در این مقاله با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

تاریخچه ی دوج کوین DogeCoin

دوج کوین از سال 2013 توسط دو برنامه نویس به نام های پالمر و مارکوس وارد دنیای ارزهای دیجیتالی شد. از همان اواخر سال 2013 اغلب پروژه ها برای اهداف خاصی وارد بازار می شدند. لکن تفاوت دوج کوین با سایر رمزارزها این بود که بیش تر به جهت فان و سرگرمی عرضه گردید و هدف خاصی پشت آن نبود. لوگوی آن نیز از سگی با نژاد شیبا شکل گرفت که در شبکه های اجتماعی نیز از آن به عنوان خنده و شادی و ایموجی استفاده می شود. ایلان ماسک یکی از ثروتمندترین افراد دنیا نیز از هواداران این ارز دوست داشتنی می باشد.

فناوری و استخراج دوج کوین DogeCoin

فناوری استخراج دوج کوین به شکل الگوریتم اسکریپت نویسی می باشد. می توان گفت که دوج کوین تقریبا فورکی از لایت کوین می باشد که خود لایت کوین هم فورکی از بیت کوین است. این ارزها تقریبا از یک خانواده محسوب می شوند که ماهیت پرداختی دارند. قبلا ماین شبکه ی دوج کوین کاملا در اختیار خودش و اختصاصی بود ولی به جهت پایین بودن قیمت این ارز و عدم استقبال کافی مردم از آن، آن را با ماینرهای شبکه ی لایت کوین ادغام نمودند. یعنی اگر شما لایت کوین ماین نمایید به شما دوج کوین نیز داده می شود. پاداش حل کردن هر بلاک در شبکه ی دوج کوین و استخراج آن تقریبا 10000 عدد دوج کوین می باشد.

تعداد سکه های دوج کوین DogeCoin

تعداد کوین های قابل استخراج در دوج کوین نامحدود می باشد یعنی تا ابد به صورت نامحدود استخراج می شود و مثلا مثل بیت کوین که 21000000 عدد است، نیست. با وجود اینکه ارزهایی که به شکل نامحدود استخراج می شوند خیلی مورد استقبال عموم نیستند لکن دوج کوین دارای جایگاه ویژه و محبوبیت بالایی در میان مردم است.

کیف پول های قابل پشتیبانی دوج کوین DogeCoin

Coinomi، Trust Wallet، Atomic Wallet، Trezor و Ledger از دوج کوین پشتیبانی می نمایند.

در سایت مرجع coinmarketcap، دوج کوین هم اینک در رده ی 9 ام جدول قرار گرفته است. همچنین شما می توانید اطلاعات مربوط به حجم بازار این ارز، تغییرات 24 ساعت گذشته، قیمت و سایر اطلاعات را از این سایت و وب سایت اصلی به آدرس dogecoin.com مشاهده نمایید.