معرفی ارزها

جمعه, 12 آذر 1400 13:46

BitColors چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

مقدمه

توکن های غیرمثلی یا همان NFT ها نوعی جدید از رمزارزها می باشند که امروزه محبوبیت بسیار بالایی را در بین کاربران ارزهای دیجیتالی یافته است. این توکن ها نیز به مانند سایر رمزارزها بر بستر شبکه ی بلاک چین قرار می گیرند. NFT ها، به شکل های مختلفی از جمله آثار هنری دیجیتال، انواع کلکسیون ها، آیتم های بازی و ... وجود دارند. نوع جدیدی از NFT ها با نام BitColors از جدیدترین پروژه های توکن های NFT به شمار می رود که در این مقاله به بحث و بررسی بیش تر در ارتباط با آن خواهیم پرداخت.

آشنایی با BitColors

تیم توسعه دهنده ی BitColors به توکنیزه کردن هزار رنگ ویژه و منحصر به فرد پرداخته و به کاربران این امکان را می دهد که مالکیت حقوقی این رنگ ها را از آن خود کنند. در واقع شما می توانید مالک رنگ ویژه و منحصر به فردی باشید و آن ها را مورد معامله و داد و ستد قرار داده و یا در نزد خود نگه داری نمایید. یقینا افراد بسیاری هستند که به داشتن چنین رنگ هایی علاقه نداشته و به آن بی توجه باشند، اما هستند کسانی که داشتن این رنگ های ویژه و منحصر به فرد برای آن ها دارای جذابیت فراوانی بوده و مشتاق به نگهداری و تصاحب آن رنگ ها، نزد خود می باشند. تیم توسعه دهنده ی BitColors  هم به دنبال عملی نمودن این ایده و محدود کردن این رنگ ها به هزار عدد می خواهد باعث ویژه و منحصر به فرد بودن آن و نایاب بودن این رنگ ها شود. تیم توسعه دهنده ی این پروژه از دسترسی افراد به صورت زود هنگام به این رنگ ها از طریق پیش فروش کردن و یا ایردراپ کردن آن و رایگان در اختیار قرار دادن به کاربران به جهت عدم کاهش ارزش این پروژه، جلوگیری می نماید. این تیم همچنین تصمیم دارد برای افزایش دامنه ی خود و جلب توجه علاقه مندان و کاربران این حوزه با هنرمندان و نهادهای ویژه، همکاری نموده و به کاربران فعال در این حوزه، جایزه و پاداش دهد. همچنین کاربران امکان ترکیب رنگ های ویژه ی این پروژه را در سایر قطعات هنری و پالت های NFT در اختیار خواهند داشت و همان طور که در بالا نیز بیان کردیم، کاربران می توانند با داشتن مالکیت این رنگ های ویژه، آن ها را برای خود نگه داری کرده و یا مورد داد و ستد و معامله قرار دهند یعنی بفروشند و از این طریق مالکیت آن را به کاربران دیگر منتقل نمایند.

ویژگی های توکن های BitColors و اهداف پروژه ی آن چیست؟

توکن های Bitcolors به مانند سایر توکن های NFT به جهت محدود بودن می توانند دارای ارزش بسیار بالا و جنبه ی کلکسیونی برای دارنده ی آن باشند.

همان گونه که می دانید، دنیای رنگ ها برای هنرمندان، نقاشان و سایر افراد دارای روحیات و ذوق هنری می تواند جذابیت بسیار زیادی داشته باشد. بنابراین همه ی افراد می توانند از آن استفاده کرده و هدف این پروژه، افزایش ارزش آن می باشد. بنابراین تیم توسعه دهنده قصد دارد به گرداوری کتابی از رنگ ها برای تبلیغ مفاهیم موجود در پروژه و ایجاد یک فیلم کوتاه هنری بپردازد. از آن جایی که همیشه تقاضا برای ایجاد رنگ های جدید وجود دارد، این پروژه می تواند با توکنیزه کردن رنگ ها به این تقاضا پاسخ مثبت نشان دهد. برخی افراد، این توکن ها را از برترین توکن های NFT قلمداد می نمایند. علی الخصوص برای کلکسیونرها که می تواند جذابیت بالا و شگرفی را به همراه داشته باشد.

سخن پایانی

توکن های NFT که نوعی جدید از ارزهای دیجیتالی و رمزارزها محسوب می شوند و بر بستر بلاک چین قرار می گیرند، روز به روز دارای محبوبیت بیش تر در میان کاربران ارزهای دیجیتالی شده و تنها به یک شکل و یک نوع نبوده بلکه دارای انواع بسیار گوناگونی می باشند. اقلام کلکسیونی همچون تمبرها، آثار هنری دیجیتال، آیتم های بازی، نام دامنه ها و موارد بسیار دیگری که به صورت توکنیزه درآمده و بر بستر بلاک چین مورد معامله و داد و ستد قرار می گیرند از جمله توکن های NFT محسوب می شوند. نوع جدیدی از این توکن های NFT با نام BitColors به وجود آمده است که به ایجاد 1000 رنگ ویژه و منحصر به فرد پرداخته و مالکیت این رنگ های کم یاب را به دارندگان آن ها می دهد. در آینده، شاهد پیشرفت و گسترش این پروژه و پروژه های بیشتر NFT و همچنین کاربردهای آن در زندگی روزمره ی بشر خواهیم بود.