شنبه, 13 آذر 1400 07:41

بزرگ ترین و تاثیرگذارترین علاقه مندان به دنیای ارزهای دیجیتال

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مقدمه

ارزهای دیجیتال از گذشته تاکنون پیشرفت های بسیاری کرده و محبوبیت بسیاری را در میان افراد جامعه پیدا کرده است. در این بین، افرادی هستند که با نظرات مثبت و منفی خود در رسانه ها و شبکه های اجتماعی می توانند تاثیرگذاری خود را بر روی عموم مردم نسبت به این حوزه ایجاد کرده و در روند عرضه و تقاضا و ارزش گذاری رمزارزها موثر واقع شوند. این نظریات و تحلیل و بررسی ها توسط افراد تاثیرگذار می تواند برای افراد مبتدی مفید واقع گردد. در این مقاله قصد داریم به معرفی این افراد و آشنایی مختصری از آنان بپردازیم.

کتی وود Cathie Wood: کتی وود، متولد 26 نوامبر سال 1955 میلادی در لس آنجلس آمریکا از بزرگ ترین علاقه مندان و تاثیرگذاران دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می رود. او موسس و بنیان گذار شرکت مدیریت دارایی Ark invest بوده و ملقب به "درخت پول" می باشد. او فارغ التحصیل رشته ی علوم مالی و اقتصادی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است. او دارای 3 فرزند بوده و از طرفداران دونالد ترامپ در سال 2020 میلادی بوده است. کتی در دیلتون زندگی می کند و در سال های 2016 تا 2017 میلادی از سخن رانان برتر در مجمع جهانی اقتصادی بوده است. او به دلیل عملکرد سرمایه گذاری خود به شهرت رسید و معروف به داشتن پیش بینی های جسورانه است. همچنین او از حامیان و تقویت کنندگان شرکت تسلا به مدیریت ایلان ماسک می باشد. در سال 2020 میلادی به عنوان بهترین انتخاب کننده ی سهام توسط سردبیر ارشد خبر بلومبرنگ انتخاب گردید. کتی طرفداران بسیار زیادی دارد و از زنان موفق در حوزه ی اقتصاد به شمار می رود.

جک دورسی Jack Dorsey: جک دورسی متولد سال 1976 میلادی، بنیان گذار و مدیرعامل شبکه ی توئیتر و اسکویر، یک نوآور برجسته و شناخته شده می باشد. وی از علاقه مندان به دنیای ارزهای دیجیتال و بیت کوین بوده و آینده ای روشن را برای این ارز دیجیتالی تصویر کرده است. گفته می شود که وی از طریق خدمات هاستینگ به استخراج بیت کوین مشغول است و از پروژه های مختلفی که بر روی بیت کوین تمرکز کرده اند، پشتیبانی می نماید. دورسی در آخرین به روزرسانی های توئیتر به کاربران آمریکایی، این امکان را داده است که به سایر افراد و توئیت های آنان، بیت کوین پاداش بدهند. دورسی در سال 2008 میلادی به عنوان یکی از 35 نوآور برتر دنیا از طرف MIT Technology TR35 معرفی گردید. در سال 2012 میلادی به عنوان بنیان گذار سال در دوره ی جایزه ی سالانه ی Crunchies شناخته شد. همچنین در سال 2018 میلادی در فهرست بهترین مدیران اجرایی در جهان در مجله ی CEOWORLD رتبه ی 404 ام را از آن خود کرد.

ایلان ماسک Elon Musk: ایلان ریو ماسک که بنیان گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس اکس، سرمایه گذار، مدیرعامل و طراح محصولات تسلا، آی ان سی، بنیان گذار د بورینگ کمپانی و یکی از بنیان گذاران مشترک نیورالینک و اوپن ای آی است. او ثروتمندترین شخص در جهان در سال 2021 میلادی معرفی شده است. یک کار آفرین و شخصی نامی در زمینه ی تجارت. وی متولد سال 1971 میلادی در پرتوریای آفریقای جنوبی بوده و دارای حق شهروندی آفریقای جنوبی، کانادا و ایالات متحده ی آمریکا می باشد. ایلان ماسک از تاثیرگذارترین افراد در دنیای ارزهای دیجیتال و جامعه ی بیت کوین می باشد. وی تنها با افزودن یک هشتگ به بیوگرافی خود در شبکه ی توئیتر سبب افزایش 25 درصدی قیمت بیت کوین شد. وی همچنین اعلام کرده که شرکتش 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده که این رقم 7.7 درصد از کل سرمایه ی تسلا را تشکیل می دهد.

ویتالیک بوترین Vitalik Buterin: ویتالی دیمیتریویچ ویتالیک بوترین که با نام ویتالیک بوترین شناخته می شود، متولد سال 1994 میلادی در کولومنای روسیه می باشد. وی بنیان گذار و خالق نابغه ی اتریوم است. ویتالیک در سن 7 سالگی، اولین بازی های کامپیوتری را با استفاده از ماکروهای اکسل نوشته و در 10 سالگی با یادگیری C++ به توسعه ی بازی ها مشغول شد. ویتالیک از سال 2011 میلادی، وارد انجمن بیت کوین شده و از بنیان گذاران و نویسندگان مقالات در مجله ی بیت کوین بوده است. او در آن زمان، فقط 17 سال سن داشت و از آن زمان تا به حال، چندین جایزه از جمله جایزه ی جهانی فناوری در سال 2014 میلادی را از آن خود کرد. نام او در مجلاتی مانند فوربز و فورچین نیز قرار گرفته است. ویتالیک به مدت 2 سال، مشکلات ارز دیجیتال بیت کوین را بررسی کرده و این موضوع سبب گردیده تا پلتفرم ارز دیجیتال خود یعنی اتریوم را راه اندازی نماید. ارزش هر اتریوم در زمان اوج خود 1400 دلار بوده و گفته می شود که بوترین در آن زمان، حدود 405 هزار اتر داشته است. در سال 2018 میلادی، دارایی او به 567 میلیون دلار رسیده و با کاهش 300 دلاری ارزش اتر، ثروت او به 100 میلیون دلار رسید. گفته می شود که ویتالیک بوترین، سالانه 144 هزار دلار از بنیاد اتریوم درآمد دارد.

جاستین سان Justin Sun: جاستین سان، متولد سال 1990 در چین، کارآفرین، بنیان گذار پلتفرم ترون TRON، مدیرعامل شرکت بیت تورنت و مدیرعامل فعلی رین بری Rainberry می باشد که در گذشته، نماینده ی اصلی منطقه ی ریپل در چین بوده و بنیان گذار و مدیرعامل برنامه ی اجتماعی تلفن همراه Peiwo است. او یکی از کارآفرینان موفق حوزه ی تکنولوژی به شمار رفته و از سوی نشریه ی فوربز در لیست 30 فرد برتر زیر 30 سال آسیا قرار گرفته است. او یکی دیگر از تاثیرگذارترین افراد در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می رود.

چانگ پنگ ژائو Changpeng Zhao: چانگ پنگ ژائو، متولد سال 1977 میلادی و مشهور به CZ، یک فعال اقتصادی چینی – کانادایی و موسس صرافی بایننس از بزرگ ترین صرافی های ارزهای رمزنگاری شده در جهان است. براساس آخرین گزارش مجله ی اقتصادی یاهوو، ثروت او در سال 2020 میلادی، معادل 2.6 میلیارد دلار بوده است. در حالی که طبق گزارش مجله ی فوربس، ثروت او در سال 2019 میلادی معادل 1.3 میلیارد دلار بوده است. او از ثروتمندترین و تاثیرگذارترین افراد در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می رود. همچنین او را جزو بهترین تحلیل گرهای بازار ارزهای دیجیتال می دانند.

برندون چز Brandon Chez: از جمله وب سایت های اصلی و مرجع در زمینه ی ارزهای دیجیتال Coinmarketcap می باشد که برندون مدیریت آن را بر عهده دارد. این وب سایت به قیمت گذاری ارزهای دیجیتالی شناخته شده است. تاثیرگذاری برندون چز در بازار ارزهای دیجیتال در زمانی بود که او بدون دادن اخطار، صرافی های کشور کره ی جنوبی را از لیست کوین مارکت کپ حذف نموده و بعد از آن 100 میلیارد دلار از ارزش بازار رمزارزها کاسته شد.

سخن پایانی

یقینا افراد بسیار دیگری نیز وجود دارند که با ایده ها و نظریات و همچنین عملکرد خود در بازار ارزهای دیجیتالی، تاثیرات بسیار زیادی را ایجاد کرده که شاید نام آن ها در این مقاله گنجانده نشده است. شناخت این افراد و تحلیل و بررسی عملکرد آنان می تواند در این بازار پرنوسان کمک بسیار زیادی به سرمایه گذاران نماید.