شنبه, 13 آذر 1400 08:32

ثروتمندترین افراد در دنیای ارزهای دیجیتال

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

مقدمه

دنیای ارزهای دیجیتال از گذشته تاکنون، محبوبیت بسیار بالایی در بین افراد یافته و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. لکن افرادی در این میان هستند که به عنوان سرمایه گذاران بالقوه، درآمد و سود بسیار هنگفتی از ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین به دست آورده و در لیست ثروتمندترین مردمان جهان جای گرفته اند. شناخت افراد موفق و ثروتمند در این حوزه می تواند سبب ایجاد روحیه ی بالای سرمایه گذاری در افراد و تشویق آن ها به سرمایه گذاری، امیدواری و حتی موفقیت در این راه گردد. در این مقاله به معرفی برخی میلیاردرهای حوزه ی ارزهای دیجیتال پرداخته که برای علاقه مندان به این حوزه می تواند جالب و مورد توجه قرار بگیرد.

معرفی ثروتمندترین افراد در دنیای ارزهای دیجیتال

  1. ساتوشی ناکاموتو Satoshi Nakamoto: همان طور که می دانید، بیت کوین عنوان پادشاه رمزارزها را دارد و به عنوان اولین رمزارز شناخته شده در جهان می باشد. خالق این رمزارز که یک نابغه با هویت ناشناس می باشد، ساتوشی ناکاموتو بوده که ممکن است نام یک فرد یا گروهی از افراد باشد. هنوز که هنوزه هویت این شخص فاش نگردیده است لکن کیف پولی به نام این شخص وجود داشته که گفته می شود در آن حدود 80 هزار واحد بیت کوین موجود است که مقادیر بسیار بالایی در حدود 3.5 میلیارد دلار می باشد. بنابراین بی شک، ساتوشی ناکاموتوی ناشناس یکی از ثروتمندترین افراد در دنیای ارزهای دیجیتالی است.
  2. ویتالیک بوترین Vitalik Buterin: ویتالی دیمیتریویچ ویتالیک بوترین که با نام ویتالیک بوترین شناخته می شود، متولد سال 1994 میلادی در کولومنای روسیه می باشد. وی بنیان گذار و خالق نابغه ی اتریوم است. ویتالیک در سن 7 سالگی، اولین بازی های کامپیوتری را با استفاده از ماکروهای اکسل نوشته و در 10 سالگی با یادگیری C++ به توسعه ی بازی ها مشغول شد. ویتالیک از سال 2011 میلادی، وارد انجمن بیت کوین شده و از بنیان گذاران و نویسندگان مقالات در مجله ی بیت کوین بوده است. او در آن زمان، فقط 17 سال سن داشت و از آن زمان تا به حال، چندین جایزه از جمله جایزه ی جهانی فناوری در سال 2014 میلادی را از آن خود کرد. نام او در مجلاتی مانند فوربز و فورچین نیز قرار گرفته است. ویتالیک به مدت 2 سال، مشکلات ارز دیجیتال بیت کوین را بررسی کرده و این موضوع سبب گردیده تا پلتفرم ارز دیجیتال خود یعنی اتریوم را راه اندازی نماید. ارزش هر اتریوم در زمان اوج خود 1400 دلار بوده و گفته می شود که بوترین در آن زمان، حدود 405 هزار اتر داشته است. در سال 2018 میلادی، دارایی او به 567 میلیون دلار رسیده و با کاهش 300 دلاری ارزش اتر، ثروت او به 100 میلیون دلار رسید. گفته می شود که ویتالیک بوترین، سالانه 144 هزار دلار از بنیاد اتریوم درآمد دارد.
  3. چانگ پنگ ژائو Changpeng Zhao: چانگ پنگ ژائو، متولد سال 1977 میلادی و مشهور به CZ، یک فعال اقتصادی چینی – کانادایی و موسس صرافی بایننس از بزرگ ترین صرافی های ارزهای رمزنگاری شده در جهان است. براساس آخرین گزارش مجله ی اقتصادی یاهوو، ثروت او در سال 2020 میلادی، معادل 2.6 میلیارد دلار بوده است. در حالی که طبق گزارش مجله ی فوربس، ثروت او در سال 2019 میلادی معادل 1.3 میلیارد دلار بوده است. او از ثروتمندترین و تاثیرگذارترین افراد در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می رود. همچنین او را جزو بهترین تحلیل گرهای بازار ارزهای دیجیتال می دانند.
  4. برد گارلینگ هاوس Brad Garlinghouse: برد گارلینگ هاوس با نام کامل بردلی کنت گارلینگ هاوس، متولد سال 1971 میلادی در آمریکا، دارای مدرک لیسانس اقتصاد از دانشگاه کانزاس و MBA از دانشکده ی اقتصاد دانشگاه هاروارد است. وی از سال 2015 میلادی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره ی شرکت ریپل بوده است. او می گوید: "ما محصول تجربیاتمان هستیم، خوب و بد. برخی مواقع شما از تجربیات بد بیش تر از تجربیات خوب می آموزید. او هم اکنون دارای حدود 7 درصد از کل توکن های XRP است. ثروت کنونی او با ارزش امروز، حدود 9.5 میلیارد دلار است و همین باعث شده که وی در لیست ثروتمندترین افراد در مجله ی فوربز قرار بگیرد. در سال 2018 میلادی، برد حدود 29 میلیون دلار از توکن های XRP خود را به مدارس عمومی اهدا کرده که این اهدا به گفته ی ریپل، بزرگ ترین اهدایی بوده است که به صورت ارز دیجیتال به یک خیریه بخشیده شده و هزاران درخواست معلمان را در وب سایت Donorschoose پوشش می داده است. همچنین در سایت خیریه ی GiveCrypto، بیش از 100 هزار دلار کمک نقدی اهدا کرده است.
  1. برایان آرمسترانگ Brian Armstrong: برایان آرمسترانگ، مدیرعامل صرافی کوین بیس از بزرگ ترین صرافی های ارزهای رمزنگاری شده در ایالات متحده ی آمریکا است که به عنوان یکی از میلیاردرهای دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می رود. وی در اواخر ماه اکتبر با انجام معامله ای، حدود 300 میلیون دلار بر ارزش شرکت خود افزود و این شرکت به میزان 8 میلیارد دلار ارزش گذاری شد. سهم برایان در کوین بیس، حدود 1.3 میلیارد دلار تعیین گردید. وی در سال 2016 میلادی از جمله تاثیرگذارترین افراد زیر 40 سال در حوزه ی کسب و کار معرفی شد. هم اکنون سرمایه ی خالص برایان آرمسترانگ در حدود 6.5 میلیارد دلار تخمین زده شده است.
  1. چارلز هاسکینسون Charles Hoskinson: چارلز هاسکینسون، یک متخصص ارزهای دیجیتال و به عنوان یکی از بنیان گذاران اتریوم، بنیان گذار کاردانو، مدیر عامل IOHK و مدیر پروژه ی آموزش بیت کوین می باشد. او یکی از ثروتمندترین های دنیای ارزهای دیجیتالی به شمار می رود. او متولد سال 1987 میلادی در کلورادوی آمریکا است. دارایی خالص چارلز هاسکینسون در حدود 500 تا 600 میلیون دلار تخمین زده شده است. برخی افراد خروج او را از پروژه ی اتریوم کار اشتباهی می دانند اما او توسط پروژه ی کاردانو که بنیان گذار آن بوده و همواره یکی از موفق ترین پروژه های دنیای رمزارزها می باشد، بر همگان ثابت کرد که در تصمیمات کاری خود، مسیر درستی را در پیش گرفته است. او از تاثیرگذارترین افراد در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می رود.
  2. برادران دوقلوی وینکل واس Winklevoss Twins: تایلر و کامرون وینکل واس، دوقلوهای افسانه ای دنیای رمزارزها محسوب می شوند. این دو برادر در سال 1981 میلادی متولد شدند. این دو برادر از مارک زاکربرگ به جهت ساختن فیس بوک شکایت کرده زیرا معتقد بودند که ایده ی ساخت فیس بوک را آن ها با مارک در میان گذاشته و در نهایت توانستند از مارک زاکربرگ، خسارت 11 میلیون دلاری گرفته و با این پول به دنیای کریپتوکارنسی وارد شوند. وقتی قیمت بیت کوین به 14 هزار دلار در سال 2018 میلادی رسید، این دو برادر به جمع میلیاردرهای دنیای رمزارزها وارد شدند. سرمایه ی خالص این دو برادر در حدود 6 میلیارد دلار تخمین زده شده است.
  3. مایکل نووگراتز Micheal Novogratz: مایکل نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال و یکی از بنیان گذاران گلکسی دیجیتال ال پی می باشد که یک بانک تجاری متمرکز بر رمزارزهای موجود در نیویورک است. وی در سال 2017 میلادی اعلام کرده بود که حداقل 20 درصد از دارایی خالص وی در بیت کوین و اتر می باشد. او در فهرست ثروتمندترین افراد در دنیای ارزهای دیجیتال در نشریه ی فوربز در سال 2021 میلادی معرفی شده است.
  4. تیم دراپر Tim Draper: تیم دراپر، متولد سال 1958 میلادی، یک سرمایه گذار موفق آمریکایی می باشد که در چندین استندآپ ارز رمزپایه و بلاک چین، اقدام به سرمایه گذاری کرده است. تیم دراپر یکی از طرفداران بیت کوین بوده و به گفته ی وی، سبد دارایی او شامل سایر رمز ارزها از جمله بیت کوین کش، بزرگ ترین فورک بیت کوین و سایر آلت کوین ها نیز می باشد. نام او در فهرست ثروتمندترین افراد دنیای ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. ارزش خالص دارایی های ارز رمزنگاری شده ی او به 350 میلیون الی 500 میلیون دلار می رسد.
  5. متیو روزاک Matthew Roszak: متیو روزاک، رئیس هیئت مدیره و از موسسین یک شرکت پیشرو در زمینه ی فناوری بلاک چین با نام Bloq می باشد. او در سال 2011 با بیت کوین آشنا شده و جزو اولین نفراتی بوده است که این رمزارز را خریداری نمود. به گفته ی وی، اولین بیت کوین را او به ریچارد برانسون و بیل کلینتون اهدا کرده است. در سال 2018 میلادی، ارزش دارایی های او به حدود 1 میلیارد دلار می رسید.
  6. متیو ملون Mattew Mellon: متیو ملون به عنوان وارث ثروت بانکی ملون و پشتیبان اولیه ی پروژه ی ریپل بود. او قبل از محبوبیت و رشد ریپل، حدود دو میلیون دلار ریپل را خریداری نموده که در طی دوران رشد ریپل به ثروت یک میلیارد دلاری دست یافت. متیو در سال 2018 میلادی به علت اعتیاد به مواد مخدر و اوردوز ناشی از آن در مکزیک درگذشت.
  7. جوزف لوبین Joseph Lubin: جوزف لوبین یکی از تکنسین های سابق وال استریت اهل کانادا که در کشور آمریکا مستقر است، یکی از تاثیرگذارترین افراد در فضای بلاک چین می باشد. وی سابقا، مدیر عامل اتریوم بوده و بنیان گذار و موسس کانسن سیس می باشد. ارزش خالص دارایی های رمزنگاری شده ی وی در حدود 5 میلیارد دلار می باشد.
  8. آنتونی دی یوریو Anthony Di lorio: او از بنیان گذاران اتریوم و خالق جاکس Jaxx و دی سنترال Decentral می باشد. او برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی از روش سرمایه گذاری به عنوان اولین نفر در ارز رمزنگاری شده که پس از رشد آن رمزارز با سود حاصل از رشد آن به سرمایه گذاری در ارز جدیدی می پردازد، اقدام می نماید. ارزش خالص دارایی های ارز رمزنگاری شده ی او در حدود 750 میلیون تا 1 میلیارد دلار می باشد.
  9. براک پیرس Brock Pierce: براک پیرس، بازیگر، کارآفرین و یک حمایت کننده از انجمن های خیریه بوده که رئیس بنیاد بیت کوین و هم بنیان گذار ایاس EOS، بلاک وان Block.One، بلاک چین کپیتال Blockchain Capital، تتر Tether و مستر کوین Mastercoin است. ارزش خالص ارز رمزنگاری شده ی وی در حدود 700 میلیون الی 1 میلیارد دلار است.
  10. برندان بلومر Brendan Blumer: برندان بلومر، مدیرعامل بلاک وان Block.One بوده که ارزش خالص دارایی های ارز رمزنگاری شده ی او در حدود 600 میلیون الی 700 میلیون دلار تخمین زده شده است.
  11. دان لاریمر Dan Larimer: دان لاریمر، مدیر ارشد فنی در بلاک وان بوده و بنیان گذار زنجیره ی بلوکی شامل وان ONE و EOS.IO می باشد که بیش ترین فروش توکن را تاکنون از آن خود دارند. ارزش خالص دارایی های ارز رمزنگاری شده ی او در حدود 600 میلیون الی 700 میلیون دلار است.
  12. سانگ چی هیو انگ Song Chi – Hyung: سانگ چی، مدیرعامل دونامو Dunamu و خالق آپ بیت Upbit می باشد. رمزارز آپ بیت در کره ی جنوبی به معروف ترین و پرکاربرد ترین رمزارز در کنار بیت کوین تبدیل شده است که به طور متوسط، حجم معاملات روزانه ی آن، 7.4 میلیارد دلار و ارزش این معاملات به 11 میلیارد دلار در روز رسیده است. ارزش خالص دارایی های ارز رمزنگاری شده ی او در حدود 352 میلیون الی 500 میلیون دلار است.
  13. بری سیلبرت Barry Silbert: بری سیلبرت، یک سرمایه گذار و کارآفرین در حوزه ی ارزهای دیجیتال و بلاک چین بوده و همچنین موسس Digital Currency Group و بنیان گذار و مدیرعامل شرکت بزرگ سرمایه گذاری رمزارزها به نام گری اسکیل Grayscale است. ارزش خالص دارایی های ارز رمزنگاری شده ی او به 400 الی 500 میلیون دلار می رسد.
  14. والری واویلو Valery Vavilov: والری واویلو، مدیرعامل بیت فیوری Bitfury بوده که شاهد از بین رفتن سرمایه ی والدینش در هنگام فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بوده است. این موضوع سبب تغییر نگرش وی در سرمایه گذاری شد. طی سالیان بعد، او مدیرعامل بیت فیوری گردید که به استخراج بیت کوین می پردازد. او نیز از ثروتمندترین افراد در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می رود.

سخن پایانی

شاید ده ها و صدها نفر دیگر که در دنیای ارزهای دیجیتال، افرادی ثروتمند و میلیاردر تلقی می گردند که شاید ما هنوز نام آن ها را نمی دانیم و در این فهرست آن ها را به شمار نیاورده ایم. دانستن سرگذشت هریک از این افراد که ما فقط به شکل خلاصه ای به معرفی آن ها پرداخته ایم، می تواند در داشتن دید بهتری نسبت به سرمایه گذاری برایمان موثر واقع شود. افرادی که در این مقاله، فهرست نموده ایم، افراد موفق و ثروتمند در حوزه ی ارزهای دیجیتالی محسوب می شوند. با مطالعه ی سرگذشت این افراد، یک نکته حائز اهمیت است و آن، ریسک پذیری و ورود به این بازار بوده که یکی از عوامل موفقیت این افراد به حساب می آید. افرادی که در گذشته با تلاش و انگیزه ی فراوان، به ثروت رسیده اند. افرادی که سال ها تلاش کرده اند تا کسب و کار خود را رونق ببخشند و اینک در حال رویارویی با نتیجه ی زحمات و تلاش های خود هستند.