یکشنبه, 14 آذر 1400 06:32

سلبریتی های برتر صاحب بیت کوین

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

مقدمه

در گذشته و هنگامی که بیت کوین به تازگی پا به عرصه ی زندگی انسان ها نهاد، فقط برنامه نویسان و توسعه دهندگان آن بودند که از این رمزارز در میان خود استفاده کرده و با افزایش قیمت آن به ثروت خود افزودند. لکن با گذشت زمان، محبوبیت بیت کوین در میان مردم عادی نیز شکل گرفته و باعث افزایش استفاده از آن در میان عموم مردم گردید. سلبریتی ها و افراد مشهور نیز از این قاعده مستثنی نیستند و به استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی روی آوردند. در این مقاله با شرح کوتاهی از رمزارز بیت کوین به معرفی افراد مشهور و شناخته شده ای که صاحب شاید میلیون ها دلار از این پادشاه رمزارزها یعنی بیت کوین بوده، خواهیم پرداخت.

بیت کوین Bitcoin چیست؟

بیت کوین، یک پول دیجیتالی غیرمتمرکز بوده که منظور از غیرمتمرکز بودن این است که توسط هیچ سازمان و یا نهاد و موسسه ای و یا دولتی کنترل و نظارت بر روی تراکنش های آن، صورت نگرفته و به اصطلاح به شکل متمرکز نبوده بلکه غیر متمرکز می باشد و در سال 2009 میلادی توسط فرد یا گروهی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو که هویت آن، هنوز هم مشخص نگردیده است، ایجاد شده و وایت پیپر آن برای عموم منتشر گردیده است که در وایت پیپر یک رمزارز، اهداف و برنامه های ایجاد آن پروژه و راه حل های رفع مشکلاتی که به سبب آن ایجاد گردیده تا آن ها را برطرف نماید، ارائه گردیده است. رمزارز بیت کوین مبتنی بر شبکه ی بلاک چین می باشد و در بستر اینترنت قرار گرفته است که این خود خلاف سایر ارزهای فیات موجود بوده و اولین تفاوت موجود میان یک پول دیجیتال با سایر ارزهای سنتی می باشد. کاربران این شبکه ی خارق العاده می توانند به صورت همتا به همتا یعنی کاملا مستقیم و بدون واسطه با یکدیگر در ارتباط بوده و به انجام معاملات می پردازند. همه ی این معاملات نیز در یک دفتر کل توزیع شده ی عمومی که همان شبکه ی بلاک چین می باشد، صورت گرفته و در آن جا ثبت و نگه داری می گردند.

بلاک چین مجموعه ای از گره ها یا بلاک ها و یا همان زنجیره ها بوده که به یکدیگر متصل می باشد و تراکنش های موجود در این شبکه را در خود نگه داری و ثبت می نماید. اساس کار در این شبکه بدین گونه است که با انجام هر تراکنش در شبکه ی بلاک چین بیت کوین، پس از تائید تراکنش توسط این شبکه، یک بلاک به مجموعه ی بلاک های دیگر اضافه می شود که آن تراکنش را در خود ثبت و نگه داری کرده و بدین ترتیب زنجیره ی بلاک ها گسترش می یابد.

انجام این تراکنش ها در شبکه ی بلاک چین بیت کوین توسط فرآیندی به نام ماینینگ یا همان استخراج صورت می پذیرد. این فرآیند توسط ماینرها یا همان استخراج کننده ها انجام شده که این ماینرها، افرادی هستند که سیستم های خود را به شبکه ی بلاک چین بیت کوین متصل کرده و با پردازش و حل معادلات پیچیده ی ریاضی به عنوان پاداش، بیت کوین به دست آورده و آن را استخراج می نمایند. ماینرها با انجام این کار، علاوه بر استخراج بیت کوین ها، باعث افزایش امنیت شبکه ی بلاک چین بیت کوین ها نیز می شوند.

در ادامه ی این مقاله به معرفی سلبریتی ها و افراد مشهور و شناخته شده ای که از این رمزارزها استفاده می نمایند، خواهیم پرداخت.

معرفی سلبریتی های برتر صاحب بیت کوین

  1. ایلان ماسک Elon Musk: ایلان ریو ماسک، بنیان گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس اکس، سرمایه گذار، مدیرعامل و طراح محصولات تسلا، آی ان سی، بنیان گذار د بورینگ کمپانی و یکی از بنیان گذاران مشترک نیورالینک و اوپن ای آی است. او ثروتمندترین شخص در جهان در سال 2021 میلادی معرفی شده است. یک کار آفرین و شخصی نامی در زمینه ی تجارت.

وی متولد سال 1971 میلادی در پرتوریای آفریقای جنوبی بوده و دارای حق شهروندی آفریقای جنوبی، کانادا و ایالات متحده ی آمریکا می باشد.

ایلان ماسک از تاثیرگذارترین افراد در دنیای ارزهای دیجیتال و جامعه ی بیت کوین می باشد. وی تنها با افزودن یک هشتگ به بیوگرافی خود در شبکه ی توئیتر سبب افزایش 25 درصدی قیمت بیت کوین شد. وی همچنین اعلام کرده که شرکتش 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده که این رقم 7.7 درصد از کل سرمایه ی تسلا را تشکیل می دهد.

 

  1. جک دورسی Jack Dorsey: جک دورسی متولد سال 1976 میلادی، بنیان گذار و مدیرعامل شبکه ی توئیتر و اسکویر، یک نوآور برجسته و شناخته شده می باشد. وی از علاقه مندان به دنیای بیت کوین بوده و آینده ای روشن را برای این ارز دیجیتالی تصویر کرده است. گفته می شود که وی از طریق خدمات هاستینگ به استخراج بیت کوین مشغول است و از پروژه های مختلفی که بر روی بیت کوین تمرکز کرده اند، پشتیبانی می نماید. دورسی در آخرین به روزرسانی های توئیتر به کاربران آمریکایی، این امکان را داده است که به سایر افراد و توئیت های آنان، بیت کوین پاداش بدهند. دورسی در سال 2008 میلادی به عنوان یکی از 35 نوآور برتر دنیا از طرف MIT Technology TR35 معرفی گردید. در سال 2012 میلادی به عنوان بنیان گذار سال در دوره ی جایزه ی سالانه ی Crunchies شناخته شد. همچنین در سال 2018 میلادی در فهرست بهترین مدیران اجرایی در جهان در مجله ی CEOWORLD رتبه ی 404 ام را از آن خود کرد.
  2. مایک تایسون Mike Tyson: مایک تایسون، متولد سال 1966 میلادی، بوکسور بازنشسته ی آمریکایی می باشد. وی از مشهورترین شخصیت های ورزشی دنیا است. او از حامیان سرسخت بیت کوین بوده و اولین ATM مارک دار بیت کوین خود را در سال 2015 میلادی در لاس وگاس راه اندازی نمود. وی همچنین در اوایل سال 2016 میلادی از کیف پول ارز رمزنگاری شده ی خود برای کاربران iOS و اندروید رونمایی کرد.
  3. مارک کوبان یا کیوبن Mark Cuban: مارک کوبان متولد سال 1958 میلادی در پنسیلوانیا، صاحب تیم بسکتبال دالاس ماوریکس، شرکت HDNet و چند شرکت دیگر است. او به داشتن زبانی تند و شخصیتی جنجالی معروف است.

مارک کوبان در سخنان خود، ارزش طلا را با بیت کوین برابر دانسته و عنوان کرده که علاقه ای به سرمایه گذاری در طلا نداشته و بیت کوین را جایگزین آن نموده است. وی از حامیان و پشتیبانان این ارز دیجیتالی می باشد.

  1. استیون سیگال Steven Seagal: استیون فردریک سیگال، متولد سال 1952 در لنسینگ میشیگان، تهیه کننده ی فیلم، گیتاریست و بازیگر حرفه ای آمریکایی و رزمی کار آیکیدو و کیوکوشین می باشد. او نیز در سال های اخیر، حمایت خود را از بیت کوین اعلام نموده است. گفته شده که او با دارایی های رمزارزهای سایه دار نیز در ارتباط بوده و در سال 2020 میلادی به جهت تبلیغ غیر قانونی رقیب بیت کوین، مجرم شناخته شده و به پرداخت 314 هزار دلار محکوم گردیده است.
  2. کانیه وست Kanye West: کانیه اومری وست، متولد سال 1977 میلادی، رپر، ترانه سرا، تهیه کننده ی موسیقی و طراح مد آمریکایی است. او نیز از جمله طرفداران بیت کوین بوده و اولین موافقت خود با صنعت ارز دیجیتال را با توئیت کردن عبارت "غیرمتمرکز" در سال 2018 میلادی نشان داد و طی مصاحبه ای در همان سال به تعریف از بیت کوین پرداخت.
  3. اسنوپ داگ Snoop Dogg: کلوین کوردوزار بروداس جونیور با نام مستعار اسنوپ داگ، متولد سال 1971 میلادی در کالیفرنیای آمریکا، رپر معروف و صاحب نام در گنگستا رپ و وست کوست هیپ هاپ می باشد. حمایت وی از بیت کوین با در دسترس قرار دادن یکی از آلبوم های خود از طریق خرید با بیت کوین، رسانه ای شد.
  4. فلوید میودر جونیور Floyd Mayweather: فلوید متولد سال 1977 میلادی، یک بوکسور حرفه ای اهل آمریکا است. وی از 51 مسابقه ای که در آن شرکت داشته، 50 پیروزی را از آن خود کرده و لقب شکست ناپذیر را به خود اختصاص داده است. وی در سال 2017 با انتشار توئیتی عنوان کرد که در بورلی هیلز است و در حال خرج کردن ثروت بیت کوین خود در آن جا می باشد. وی در سال 2018 میلادی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به خاطر تبلیغ عرضه ی اولیه ی کوین غیرقانونی، جریمه گردید. وی در سال 2021 میلادی در کنفرانس بیت کوین حاضر شد و به سخنرانی پرداخت و در حین سخنرانی با اعتراض حاضرین همراه شد. گفته می شود که وی به تازگی، مجموعه ی توکن های غیرمثلی خود را منتشر کرده است.
  5. ریچارد برانسون Richard Branson: ریچارد برانسون با نام کامل سر ریچارد چارلز نیکولاس برانسون، متولد سال 1950 میلادی، یک کارآفرین و سرمایه گذار بریتانیایی و رئیس و بنیان گذار گروه شرکت های ویرجین است که عنوان بیش از 400 شرکت در سراسر دنیا را از آن خود کرده است. وی در مصاحبه ای با شبکه ی CNBC در سال 2014 میلادی گفت: "من بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کردم. چون دوست دارم که تکنولوژی را یاد بگیرم و بیت کوین هم یک فناوری جالب است. به نظر من بیت کوین، همان ارز آینده است که منتظرش هستیم."

در سال 2014 میلادی، برانسون به یک دور سرمایه گذاری 30 میلیون دلاری از BitPay، یک پلتفرم پردازش پرداخت بیت کوین پیوست.

  1. میسی ویلیامز Maisie Williams: میسی ویلیامز با نام کامل مارگارت کانستنس میسی ویلیامز، متولد سال 1997 میلادی، هنرپیشه ی اهل انگلیس می باشد. او با بازی در مجموعه ی تلویزیونی بازی تاج و تخت به شهرت رسید. او نیز به تازگی به دنیای ارزهای دیجیتالی و بیت کوین پیوست و حمایت خود را از آن اعلام نمود.

جمع بندی

بیت کوین به عنوان پادشاه رمزارزها از گذشته تاکنون، طرفداران و مخالفان بسیاری را از آن خود کرده است. عده ای آینده ی این ارز دیجیتالی را روشن دانسته و عده ای آن را پروژه ای می نامند که در نهایت به شکست خواهد انجامید. در این بین، افراد شناخته شده و مطرحی نیز وجود دارند که میلیون ها دلار بیت کوین خریداری و در آن سرمایه گذاری نموده اند. ما در این مقاله در ابتدا به شرح مختصری از ارز دیجیتالی بیت کوین و ویژگی های آن و همچنین در ادامه برای علاقه مندان به معرفی افرادی مطرح و به اصطلاح سلبریتی های فعال در این حوزه پرداختیم.