آکادمی

چهارشنبه, 29 ارديبهشت 1400 04:26

کاربرد فناوری بلاک چین در استفاده از قراردادهای هوشمند

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

استفاده از شبکه ی بلاک چین در زمینه های مالی، فقط یکی از هزاران کاربرد این فناوری بی نظیر است. این فناوری در بسیاری از بخش های مختلف زندگی ما کاربرد فراوان دارد. از جمله در صنعت خودرو، رای گیری ها، صنعت مواد غذایی، حمل و نقل، انرژی های تجدید پذیر، املاک، سوابق تحصیلی، پیگیری جرائم و بسیاری موارد دیگر.

یکی دیگر از کاربردهای اصلی و مهم آن ها در زمینه ی قراردادهای هوشمند (Smart Contract) است. این قراردادهای هوشمند، قراردادهایی هستند که اطلاعات آن ها بصورت کد در بستر بلاک چین نوشته و اجرا می گردد. و در اجرای آن ها نیازی به هرگونه واسطه ای نخواهد بود.

فرض کنید که شما می خواهید ملکی را فروخته، خریداری و یا اجاره کنید، شما می توانید بدون هیچ واسطه ای (املاک و مشاوران) این معامله را به انجام رسانده، پول آن را دریافت و پرداخت نمایید.

با همه ی این تفاسیر، آینده غیرقابل پیش بینی است و نمی توان بصورت قطعی گفت که در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد اما با کاربردهای بسیار فراوان بلاک چین در زندگی مان، می توان امیدوار بود که فناوری بلاک چین، جایگاه بسیار محکم و مهمی در زندگی مان خواهد داشت و این را می توان از شرکت های بزرگ، موسسات و کشورهایی که بسمت این فناوری حرکت می کنند، فهمید.