آکادمی

پنج شنبه, 20 خرداد 1400 02:00

آشنایی با نحوه کار سایت BITSCREENER

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

در این مقاله به معرفی سایت BITSCREENER که سایتی بسیار مفید و کاربردی برای مشاهده اخبار و اطلاع از آن در حوزه رمزارزها نیز به شمار می رود، خواهیم پرداخت. می دانید که در هر بازاری از جمله بازار سرمایه، اخبار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت ها بگذارد. در زیر، نمای کلی از صفحه اصلی سایت به آدرس bitscreener.com را مشاهده می کنید.

در سمت راست صفحه، گزینه Login برای ورود به حساب کاربری خود در صورت داشتن حساب کاربری می باشد. در غیر اینصورت می توانید ثبت نام کنید. گزینه Dark یا Light نیز برای تاریک یا روشن کردن صفحه می باشد.

گزینه های مشخص شده در شکل پایین نیز به ترتیب Market Cap که حجم کل سرمایه در بازار کریپتوکارنسی ها، 24h Volume که تغییرات 24 ساعت گذشته، BTC Dominance نیز که سهم بیت کوین از بازار رمزارزها و BTC Price نیز ارزش قیمتی بیت کوین را نشان می دهد.

اینک به بررسی برخی از مهمترین گزینه های مشخص شده در شکل زیر خواهیم پرداخت.

1. در عکس بالا بر روی قسمت Screener قرار گرفته ایم که همانگونه که در پایین صفحه مشاهده می کنید، Overview که به نگاهی اجمالی بر روی رمزارزهای برتر بازار کریپتوکارنسی ها، قیمت هر رمزارز، تغییرات 24 ساعت گذشته و میزان حجم کل سرمایه رمزارز موردنظر در بازار و ... می اندازد. List View همین موارد را به صورت لیست و فهرست وار و با نگاهی دیگر و Chart View که آن را به شکل نمودار نشان می دهد.

2. در قسمت Exchanges از گزینه های بالا، صرافی های مختلف موجود در حوزه رمزارزها را مشاهده می کنید. تغییرات رخ داده در آن ها و سایر اطلاعات موجود.

3. در قسمت Maps نیز با استفاده از گزینه Screen All Cryptos، تمامی رمزارزها با حجم کل سرمایه موجود در آن ها، قابل مشاهده است و فیلترهایی که در بالای آن موجود هستند نیز برای اعمال تغییرات و انتخاب شرایط دلخواه، بسیار پرکاربرد و قابل استفاده می باشد.

اگر بر روی گزینه Screen All Crypto کلیک نمایید، صفحه ی نمایش داده شده، همان پنجره Screener خواهد بود یعنی از آن طریق نیز می توانید تمام رمزارزها را با اعمال فیلترهای موجود مشاهده نمایید. این فیلترها در عکس زیز مشخص شده است.

برای مثال فیلتر Market Cap که می توانید از طریق آن، رمزارزهایی را انتخاب کنید که بر فرض مثال کمتر یا بیش تر از یک میلیارد دلار سرمایه در داخل آن ها موجود باشد. به عبارتی حجم سرمایه موجود را انتخاب نمایید. Exchange آن را می توانید انتخاب کنید مثلا Binance و Type آن را که فرض مثال Token باشد و فیلترهایی از این دست که با اعمال هر یک، تغییرات در قسمت پایین اعمال خواهد شد.

4. در قسمت Top Lists که با کلیک بر روی آن، پنجره ای به شکل های زیر خواهیم داشت. در این قسمت می توانید Top Gainers ها و Top Losers ها را ببینید. یعنی به ترتیب، کوین هایی که امروز بیشترین رشد و بیشترین ریزش را داشته اند. حتی بیشترین رشد یا ریزش در هفته و در ماه نیز قابل مشاهده است.

5. در قسمت News، شما می توانید اخبار و اطلاعیه های مهم را که دائما در حال آپدیت و به روز رسانی می باشد، دریافت نمایید. همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید، در کنار هر خبر، نام منبع و سایت انتشار دهنده آن خبر نیز آورده شده است. اگر شما روی آن خبر کلیک نمایید، به درون همان سایت خبر رفته و می توانید اخبار را به شکل کامل در آن ببینید.

اینک تا حدودی با بخش هایی از این وبسایت پرکاربرد آشنا شده اید. با ورود به هر بخش و بررسی گزینه ها می توانید اطلاعات بیشتری را به دست آورده و در کار کردن با آن راحت تر عمل نمایید.