آکادمی

شنبه, 22 مرداد 1401 01:01

10 نکته مهم برای بازار راکد کریپتو

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نکات کلیدی:

  • شاید دقت نکرده باشید اما بازار خرسی کریپتو پیامدهای چشمگیری برای امنیت ارزهای دیجیتال دارد.
  • از آنجایی که کمتر با پس انداز کریپتوی خودتان کار می‌کنید، ممکن است توکن‌ها و کوین‌های شما برای مدتی طولانی به صورت غیرفعال و دست نخورده در والت بمانند بنابراین قابل اطمینان بودن والت نقش مهمی در حفظ امنیت و اطمینان خاطر شما دارد.
  • رفتار شما در این بازه زمانی بر آینده شما در دنیای کریپتو هم تأثیر دارد - باید از این زمان برای یادگیری، پیشرفت و تبدیل شدن به یک فرد خبره در دنیای کریپتو استفاده کنید.
  • در این مطلب 10 نکته به شما آموزش می‌دهیم تا مطمئن شوید که امن تر و قوی تر از همیشه بازار خرسی را پشت سر می‌گذارید.

بازار کریپتو رو به تغییر است و خود این تغییر هم باعث ایجاد تغییرات جدیدی می‌شود. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چطور مثل یک فرد حرفه‌ای در این بازار فعالیت کنید.

در بازار خرسی ممکن است مدت زیادی ارزهای دیجیتال خودتان را بررسی نکنید یا با آنها کار نکنید و این یعنی باید مطمئن باشید که والت ذخیره کننده ارزهای دیجیتال شما کاملاً امن است.

در عین حال مروری بر برنامه خودتان در دنیای کریپتو و آشنایی با نکات مهم برای حفظ امنیت ارزهای دیجیتال می‌تواند مفید باشد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید در بازار خرسی کریپتو امنیت خودتان را حفظ کرده و از این موقعیت برای موفقیت خودتان در بلندمدت استفاده کنید.

مرحله اول: ایمن سازی ارزهای دیجیتال

ممکن است در هنگام ریزش و رکود بازار کریپتو، متمرکز بر نگه داشتن ارزهای دیجیتالتان شوید و این یعنی موجودی شما برای مدتی طولانی در یک والت باقی می‌ماند. در نتیجه آشنایی با ریسک‌های این کار و اطمینان یافتن از امنیت والت در این دوره اهمیت زیادی دارد؛ در ادامه چند نکته برای رسیدن به این هدف به شما آموزش می‌دهیم.

امنیت موجودی

برای نگه داشتن ارزهای دیجیتال خودتان به صورت امن باید به چند نکته ساده اما خیلی مهم توجه داشته باشید (a) اینکه خود شما باید کنترل کامل کلیدهای خصوصی خودتان را در اختیار داشته باشید و (b) از این کلیدها به صورت امن نگهداری کنید.

پذیرش مسئولیت مراقبت از کلیدهای خصوصی

کلیدهای خصوصی مهم ترین عنصر در مالکیت ارزهای دیجیتال هستند و تنها روش حفظ کنترل بر ارزهای دیجیتال خودتان این است که خودتان این کلیدها را مدیریت کنید. در دنیای کریپتو همیشه گفته شده "Not your keys, not your coins" یعنی ارز دیجیتالی که کنترل کلیدهای آن در دست شما نیست، اصلاً متعلق به شما نیست.

نگه داشتن توکن‌ها در والت آنلاین اکسچنج یعنی شما به اکسچنج اعتماد می‌کنید تا از دارایی شما مراقبت کند. در این شرایط، کوین‌های شما در برابر خطراتی که اکسچنج را تهدید می‌کنند، آسیب پذیر خواهند بود از جمله هک، سقوط بازار یا تغییر مقررات که ممکن است مانع از دسترسی شما به توکن‌های خودتان شود. با مدیریت کلیدهای خصوصی توسط خودتان همه این احتمالات را از بین می‌برید.

بنابراین، بهترین روش نگه داشتن کوین‌ها و توکن‌ها، استفاده از یک سیستم ذخیره آفلاین امن است.

مراقبت از توکن‌های تعویض ناپذیر

به غیر از کوین‌ها و توکن‌ها، باید مراقب توکن‌های NFT هم باشید. این توکن‌ها بر خلاف کوین‌ها و توکن‌های معمولی کاملاً متمایز و منحصربفرد هستند. ممکن است این توکن‌ها مربوط به رویدادی باشند که با دوستانتان در آن شرکت کرده اید یا یک محصول محدود از یک طراح پرطرفدار یا اثری از یک هنرمند. در مجموع، خیلی از این توکن‌ها ارزشی فراتر از ارزش مادی دارند و بعضی از کاربران از نظر احساسی با آنها ارتباط برقرار می‌کنند و برایشان قابل جایگزینی نیستند. به همین دلیل مراقبت از این توکن‌ها در شرایط کنونی اهمیت زیادی دارد.

مرحله دوم: داشتن نظم و برنامه‌ای مشخص

هدف و رسالت اصلی ارزهای دیجیتال این بوده که مردم معمولی مثل ما و شما راهکار جایگزینی برای مدیریت دارایی داشته باشیم. در دنیای کریپتو هیچ خط قرمز و مانعی مثل فرایندهای بانکی سنتی وجود ندارد اما همین آزادی مسئولیت‌های زیادی را متوجه فرد می‌کند بخصوص از نظر داشتن اهداف مشخص و انجام کارها با ذهنی باز و اطلاعات کامل.

مقابله با FOMO با استراتژی میانگین هزینه دلاری (یا ریالی)

سرمایه‌گذاری صرفاً به دلیل ترس از دست دادن (FOMO) در هر زمانی بد است نه فقط در بازار ریزشی. اما اگر با تحقیق و بررسی کامل تصمیم به انتخاب یک پروژه و سرمایه‌گذاری روی آن گرفتید، می‌توانید از استراتژی میانگین هزینه دلاری برای مقابله با ریسک این کار استفاده کنید.

نوسان شدید، یکی از مشخصه‌های اصلی دنیای کریپتو است پس با داشتن یک رویکرد برنامه ریزی شده و ارزیابی شده برای اجرای طرح اصلی خودتان، می‌توانید از هیجان زدگی در فراز و فرودهای شدید بازار پیشگیری کنید.

تحلیل بنیادی یکی از مهم ترین ابزارهای سرمایه‌گذاران کریپتو

دنیای کریپتو پر از هیاهو است بخصوص وقتی بازار صعودی باشد. اما باید به جای توجه به این هیاهو بر اساس ارزیابی و تحقیقات کامل خودتان، پروژه‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید.

اجرای تحلیل بنیادی روی یک پروژه یعنی استفاده از عقل سلیم و یک رویکرد بیزنس محور، تحقیق درباره ویژگی‌های اقتصادی توکن مورد نظر و ارزیابی آینده آن بر اساس ایده و تیم پروژه. از فرصت پیش آمده برای آشنایی با روش انجام تحلیل بنیادی استفاده کنید تا وقتی دوباره فعالیت را از سرگرفتید یا هر زمان فرصت‌های جذابی را مشاهده کردید بتوانید از این اطلاعات استفاده کنید.

نیمه پر یا خالی؟

افراد مختلف نسبت به موضوع نوسان دیدگاه‌های متفاوتی دارند. از نظر بعضی‌ها وقتی قیمت‌ها دچار نوسان شدید می‌شود باید به شدت مراقب بود و از نظر بعضی دیگر این شرایط یعنی فرصت خرید. در هر دو حالت داشتن درک و آشنایی کامل با فرایند تبدیل ارز فیات به کریپتو و بالعکس، برای اجرای طرح سرمایه‌گذاری به صورت کارآمد و مؤثر ضروری است.

آشنایی با شیوه ذخیره ارزش

و در نهایت، شما باید با مزایا و معایب سیستم یا ارزی که با آن کار می‌کنید آشنا باشید. یکی از سوالات مهم در این زمینه این است که آیا یک دارایی ابزار مفیدی برای ذخیره ارزش محسوب می‌شود یا خیر - نکته‌ای که هم در دنیای فیات و هم کریپتو باید به آن توجه داشت.

شاید این نکته به ظاهر ساده به نظر برسد اما اهمیت بسیار زیادی دارد.

مرحله سوم: تلاش برای یادگیری

آخرین و مهم ترین نکته این است که بازار خرسی بهترین زمان برای ارتقای دانش بدون قرار داشتن تحت فشار خرید است. به این ترتیب وقتی دوباره فعالیت در بازار اوج گرفت، می‌توانید از این اطلاعات به نفع خودتان استفاده کنید.

آشنایی با نحوه خواندن اطلاعات قراردادهای هوشمند

قراردادهای هوشمند پایه و اساس دنیای کریپتو، پروژه‌های دیفای، توکن‌های تعویض ناپذیر و اپلکیشن‌های غیرمتمرکز هستند. این قراردادها، توافقنامه‌هایی با قابلیت اجرای خودکار هستند که به افراد امکان می‌دهند بدون نیاز به نظارت یک واسط با هم تعاملات اقتصادی داشته باشند. اما وقتی قراردادی امضاء شود، امکان لغو امضای آن وجود ندارد. به همین دلیل باید با نحوه خواندن شرایط و ضوابط قرارداد آشنا باشید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

آشنایی با بزرگی پروژه‌های NFT

دنیای NFT به سرعت در حال رشد و تحول است و دائماً توکن‌ها و پروژه‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود. هر دارایی جدیدی ظرافت‌های خاص خود را دارد و این صنعت پتانسیل‌ها و وسعت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل برای فعالیت در این حوزه لازم است با اصول کلی توکن‌های تعویض ناپذیر آشنا باشید و اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش دهید.

آشنایی با والت‌ها

برای حفاظت از ارزهای دیجیتال خودتان باید با خصوصیات والتی که کلیدهای خصوصی شما را ذخیره می‌کند آشنا باشید و درباره والت‌ها و روش‌های مختلف ذخیره ارزهای دیجیتال اطلاعات کسب کنید.

جمع بندی

دانش، قدرت است و با جمع آوری حداکثر اطلاعات لازم می‌توانید برای بهره برداری از فرصت‌های دنیای کریپتو آماده شوید. پس همچنان با ما همراه باشید و سایر مطالب ما را دنبال کنید تا در جریان مهم ترین نکات و جدیدترین تحولات دنیای کریپتو قرار بگیرید.