آکادمی

جمعه, 12 آذر 1400 11:00

ایکان سیتی Akon City چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

مقدمه

یک شهر زیبا که مبادلات مالی در آن براساس ارزهای دیجیتالی صورت می گیرد و توسط یک خواننده ی مطرح و معروف سنگالی – آمریکایی به نام ایکان در دست احداث می باشد، با نام ایکان سیتی (Akon City) معرفی گردیده است. در این مقاله می خواهیم درباره ی این شهر جادویی و حیرت انگیز صحبت نماییم. پس در ادامه ی این مقاله با ما همراه شوید تا به بررسی بیش تر این شهر و سازنده ی آن بپردازیم.

ایکان Akon چه کسی است؟

ایکان Akon، خواننده، آهنگساز و تهیه کننده ی هیپ هاپ و آر اند بی سنگالی – آمریکایی است که در روز 30 ام آوریل سال 1973 میلادی در سنت لوئیس، میزوری ایالات متحده ی آمریکا متولد شد لکن تا سن 7 سالگی در داکار سنگال زندگی می کرده است. در نوجوانی و بلافاصله پس از انتشار اولین آهنگش به جرم سرقت مسلحانه و توزیع مواد مخدر به زندان افتاد و در زندان نیز اوقات خود را صرف موسیقی می کرد. پس از آزادی نیز شروع به ساخت و ضبط آهنگ هایی در استودیوی خانگی خود نمود. او از سال 1996 تاکنون در زمینه ی موسیقی فعالیت داشته است و در طول این دوران، چندین جایزه نیز برای آلبوم های خود دریافت کرد. او با نوازندگان و خوانندگان مشهوری از جمله گوئن استفانی و مایکل جکسون همکاری داشته است. این خواننده ی مشهور و پرآوازه با دولت کشور سنگال، توافق نامه ای را جهت گرفتن مجوز یک منطقه ی ویژه ی اقتصادی که مبادلات آن براساس ارزهای دیجیتالی می باشد، امضا کرده است و نام این منطقه ی ویژه را ایکان سیتی Akon City نهاده است.

ایکان سیتی Akon City چیست؟

در سال 2018 میلادی و در حاشیه ی یک فستیوال بازاریابی و تبلیغات Cannes Lions، اخبار مبنی بر ایجاد یک شهر در کشور سنگال با نام ایکان سیتی منتشر گردید. نام این شهر در ابتدا با عنوان "ایکان کریپتو سیتی – Akon Crypto City" معرفی گردید. مبادلات این شهر براساس ارز دیجیتالی "ای کوین – Akoin" صورت می پذیرد که ارز دیجیتالی اختصاصی آن می باشد.

ایکان سیتی در زمینی به مساحت تقریبی 780 هکتار در نزدیکی پایتخت کشور سنگال به نام داکار، قرار گفته که حدود 5 دقیقه با فرودگاه بین المللی آن فاصله دارد و این زمین توسط رئیس جمهور کشور آفریقایی سنگال به ایکان داده شده است.

ایکان در حین انجام کارهای مرتبط با توافق نامه ی موجود بین خود و دولت کشور سنگال در شبکه ی اجتماعی توئیتر خود این طور بیان کرده است: "کارهای توافق نامه ی ایکان سیتی در سنگال به اتمام رسید. امیدواریم به زودی میزبان شما باشیم."

چند روز پس از انتشار این توئیت توسط ایکان، تفاهم نامه ای میان ایکان و شرکت گردشگری ساپکو SAPCO که در حوزه ی گردشگری و توریست فعالیت می نماید، امضا شد که توسط یک خبرگزاری در آفریقا اعلام شده بود.

طبق بیانیه ها و اخباری که توسط خبرگزاری ها منتشر می گردیده است، مشخص شده است که ایکان با استفاده از ارز دیجیتالی ویژه ی خود، برنامه ها و اهداف بسیاری را برای شهر منحصر به فرد و خاص خود پیش بینی نموده و در راستای تحقق این برنامه ها تلاش می نماید. از جمله برنامه های ایکان، ایجاد شهرهایی دیگر در سایر مناطق کشور سنگال و نیز در صورت مثبت بودن نتایج حاصله از تلاش ها، اجرای این پروژه در سایر کشورهای آفریقایی نیز علاوه بر شهر نام برده شده می باشد که تماما براساس ارز دیجیتالی ویژه ی خود عمل نماید. طبق گفته های ایکان، مهلت انجام پروژه ی سنگال، به صورت سریع السیر و ضرب العجل، 10 سال تعیین شده است. لکن انجام اهداف کلی پروژه ها در سایر کشورها ممکن است به 50 الی 100 سال زمان نیاز داشته باشد.

علاوه بر ایکان، جفری برنز Jeffery Berns که یکی از افراد ثروتمند در حوزه ی ارزهای دیجیتالی می باشد نیز برنامه ای مبتنی بر ساخت یک شهر براساس ارزهای دیجیتالی در کشور ایالات متحده ی آمریکا در ایالت نوادا دارد.

هدف ایجاد چنین شهرهایی از جمله ایکان سیتی مطرح شده در بالا این است که تمام ساکنان این شهرها برای استفاده از امکانات موجود در آن از ارزهای دیجیتالی یا همان رمزارزها استفاده کرده تا استفاده از آن به تدریج در سراسر آفریقا گسترش یافته و افراد بیش تری به این حوزه وارد شده و در آن به فعالیت پرداخته و با آن آشنایی پیدا کنند.

فاز اول ساخت این پروژه در ماه مارس سال 2019 آغاز گردید و فاز دوم آن در سال 2025 آغاز می گردد. گفته می شود این پروژه ی 10 ساله تا سال 2030 ادامه خواهد داشت و در آن زمان به پایان خواهد رسید.

همان گونه که در بالا نیز بدان اشاره شده، ایکان اعلام کرده است، در صورتی که استقبال از شهرش بالا باشد، چنین شهری را در تمام کشورهای آفریقایی احداث خواهد کرد که قابلیت اتصال به یکدیگر را داشته باشند. به گفته ی ایکان، این پروژه 50 تا 100 سال به طول خواهد انجامید که تا زمان تکمیل شدن آن، او در قید حیات نخواهد بود.

به گفته ی توسعه دهندگان این شهر، با شیوع کووید 19، ایکان سیتی، نقشی حیاتی تر را نسبت به گذشته برای کشور سنگال و به طور کل، آفریقا ایفا خواهد کرد. زیرا با شیوع کرونا، شیوه ی کار جهان به طور کلی تغییر کرده و استفاده از فناوری های نوظهور از پیش، بیش تر شده و گسترش بیش تری نیز خواهد داشت.

بنابر گفته ی جان کاراس John Karas، مسئول توسعه ی شهر ایکان، اهمیت این شهر با شیوع ویروس کرونا بیش تر شده و اعلام کرده است که رمزارز Akoin، کمک خواهد کرد که مسیرهای بهتر و آینده ی پایدارتری برای مردم سنگال ساخته شود.

در وایت پیپر مربوط به رمزارز Akoin، مکانیزمی با عنوان اتمیک سواپ معرفی شده که امکان تبادل رمزارزها، ارزهای فیات و اعتبار تلفن همراه را در سراسر آفریقا میسر می سازد.

Akoin مبتنی بر شبکه ی استلار بوده که امکان پرداخت محلی وجوه در ایکان سیتی و همچنین پرداخت مالیات و حمل و نقل را به ساکنان ایکان سیتی می دهد. بنابر گفته های کاراس، این ارز دیجیتالی ویژه، مکملی برای ارز ملی سنگال خواهد بود و آن ها پروژه ی خود را با هدف همکاری و حمایت از دولت سنگال پیش می برند و به دنبال رقابت یا جایگزینی ارز ملی این کشور نخواهند بود.