آکادمی

چهارشنبه, 29 دی 1400 02:35

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال وب 3 برای سرمایه گذاری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

تکنولوژی بلاک‌چین این روزها توجه زیادی را به خود جلب کرده است و در حالیکه اکثر جمعیت جهان به دنبال راه‌هایی برای سرمایه گذاری روی بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال هستند، در سمت دیگر ماجرا وب 3 را داریم. وب 3 ترکیب و ساختار جدیدی از اینترنت است که هدف آن تبدیل شدن به نسخه غیرمتمرکز دنیای مجازی است. وب 3 سعی دارد شفافیت را به دنیای اینترنت آورده و محتوای زیادی را در دسترس کاربران قرار دهد. در این مطلب با بهترین ارزهای دیجیتال وب 3 برای سرمایه گذاری در سال 2022 آشنا می‌شویم.

Flux

Flux قصد دارد پایه‌های لازم برای ساختن نسخه جدید وب را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد. می‌توان با استفاده از Flux پروژه‌های غیرمتمرکز و اپلیکیشن‌های وب 3 ساخت. این قابلیت‌ها با وجود سیستم عامل غیرمتمرکز FluxOS که صرفاً برای کاربران Flux ساخته شده، کارآمدتر شده اند.

Kusama

سرمایه گذاری در Kusama مثل طی کردن یک مسیر سرمایه گذاری متفاوت از طریق پولکادات است. در اینجا هم مثل DOT توسعه دهندگان برای به دست آوردن یک جایگاه در شبکه Kusama از طریق حراجی‌های پاراچین در رقابت هستند. کارشناسان معتقدند که با قوی تر شدن و باسابقه تر شدن این پلتفرم، می‌توان آن را یک ابزار سرمایه گذاری بسیار مناسب و مفید دانست.

Livepeer

Livepeer یک شبکه استریم ویدیوی غیرمتمرکز است که بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. این پلتفرم کاملاً امن و مقرون به صرفه است و دو هدف عمده دارد: پخش ویدیو به صورت بلادرنگ و تشویق مخاطبان به مشارکت در شبکه.

پولکادات

پولکادات یکی از شناخته شده ترین ارزهای دیجیتال بازار کریپتو است اما شاید در جریان نباشید که این پروژه در اصل یک پروژه وب 3 است. این شبکه به تلاش برای مقیاس پذیری شناخته شده و در مقایسه با اتر از نظر دریافت کارمزد کمتر و سرعت بالاتر اجرای تراکنش‌ها، برتری دارد.

فایل کوین

فایل کوین به نوعی حکم یک کشوی فایل برای وب 3 را دارد. فایل کوین یک شبکه ذخیره اطلاعات غیرمتمرکز است که به عنوان یک جایگزین امن برای سیستم‌های کلود و درآمدزایی طراحی شده است. همچنین ادعا شده که این پلتفرم به اندازه ای امن است که می‌توان اطلاعات حساسی مثل اطلاعات و پرونده‌های محرمانه شرکت‌ها را در آن ذخیره کرد.

اوشن پروتکل

اوشن یکی دیگر از پروتکل‌هایی است که همه ابزارهای لازم برای ساختن محصولات وب 3 را دارد. این پروتکل چندین ابزار طراحی کرده که برای ساختن اپلیکیشن‌های وب 3 ضروری هستند. تمرکز این پروتکل غیرمتمرکزسازی مفهوم به اشتراک گذاری داده‌ها بر روی اینترنت و دسترسی به آنها است.

Kadena

Kadena یک پروتکل بلاک‌چین لایه اولی اثبات کاری است که گفته شده به لطف استفاده از زنجیره‌هایی اختصاصی (brainded chain) قابلیت اجرای 480 هزار تراکنش در ثانیه را دارد. بر خلاف بلاک‌چین اثبات کاری بیت‌کوین، Kadena مثل اتریوم توانایی اجرای قراردادهای هوشمند را دارد.

زی کش

زی کش یکی از اولین ارزهای دیجیتال حریم خصوصی محور است که توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه ام آی تی و چند مؤسسه علمی و تحقیقاتی برجسته دیگر ساخته شد. این پرایوسی کوین بر پایه کدهای بیت‌کوین طراحی شده و فقط یکسری تغییر در آن اعمال شده تا قابلیت‌های حفاظت از حریم خصوصی را پیدا کند.

هلیوم

هلیوم یک شبکه غیرمتمرکز قدرت گرفته از بلاک‌چین برای دستگاه‌های اینترنت اشیا است که از شبکه غیرمتمرکز متشکل از ‌هات اسپات‌های بی سیم کم مصرف استفاده می‌کند تا داده‌ها را برای ثبت در بلاک‌چین از طریق امواج رادیویی پخش کنند. این شبکه برای اطمینان از اینکه ‌هات اسپات‌ها پوشش بی سیم درستی ارایه می‌کنند، از یک الگوریتم جدید به عنوان اجماع نظر "اثبات همگرایی" استفاده می‌کند.