تحلیل تکنیکال و ترید

چهارشنبه, 07 آبان 1399 23:42

سیگنال تریدینگ (معاملات مبتنی بر سیگنال)

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

عده زیادی آرزو دارند که بتوانند بدون تلاش زیاد ثروتمند شوند. هر چند هنوز هیچ روش کاملاً خودکار و رباتی وجود ندارد که بتواند برای شما درآمدزایی کند، چندین تلاش برای اتوماسیون افکار در بازار صورت گرفته است که یکی از آنها سیگنال تریدینگ است. در این مطلب نگاهی به این مفهوم خواهیم داشت.

سیگنال تریدینگ چیست؟

ترید سیگنال یا سیگنال معامله، یک سیگنال یا علامت برای خرید یا فروش یک دارایی (مثل بیت‌کوین) است. معمولاً سیگنال‌های معامله توسط تحلیل‌های فنی یا گروهی از معامله گران مجرب تولید می‌شود که سعی می‌کنند بینش و چشم انداز خودشان را برای دیگران ارائه کنند. می‌توانید این سیگنال‌ها را از طریق ایمیل، پیامک یا در تلگرام دریافت کنید.

در مجموع اگر به دنبال یک توصیه مختصر و فوری برای واکنش نشان دادن به یک شرایط خاص در بازار هستید، سیگنال‌ها می‌توانند به شما کمک کنند.

سیگنال تریدینگ در حوزه ارزهای دیجیتال

سیگنال‌های معاملاتی در تلگرام

در ادامه مثالی از یک سیگنال معامله ارزهای دیجیتال از سوی CryptoArbiTrade را مشاهده می‌کنید:

Buy – 5285.63 USDT Binance.com

Sell – 6060.98 USDT Bituary.uk

775.35 Profit per BTC traded

14.67 % Profit

این سیگنال به کاربران توصیه می‌کند تا یک معامله آربیتراژ با سود 775.35 دلار انجام دهند. بنابراین اگر تمایل داشته باشید می‌توانید بیت‌کوین (BTC)– نوع ارز در تصاویر پیوست شده با سیگنال نمایش داده می‌شود – را با قیمتی کمتر در بایننس بخرید و بعد در Bituary.uk بفروشید تا 14.67 درصد سود کنید.

هر چند عمل کردن طبق چنین سیگنال‌هایی ساده به نظر می‌رسد اما همیشه باید ریسک اجرا نشدن معامله دوم در این حالت خاص را به خاطر داشته باشید.

این سیگنال را در یکی از گروه‌های تلگرامی رایگان پیدا کردیم اما همیشه هم این طور نیست چون معمولاً برای این سیگنال‌ها باید هزینه پرداخت کرد.

گروه‌های مختلفی در تلگرام هستند که سیگنال‌های معاملاتی یا غیررایگان را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند. می‌توانید این گروه‌ها را دنبال کرده یا به ربات ارز دیجیتال خودتان اضافه کنید (اگر قابلیت‌های نرم‌افزار مورد استفاده شما امکان انجام این کار را فراهم می‌کند).

ربات‌های سیگنال تریدینگ

گاهی اوقات سیگنال‌ها با نرم‌افزارهای خاصی همراه می‌شوند که بر اساس این سیگنال‌ها عمل می‌کنند و به این نرم‌افزارها ربات معاملاتی گفته می‌شود. در این حالت لازم نیست که سفارش‌ها را به صورت دستی ثبت کنید و ربات‌ها این کار را برای شما انجام می‌دهند.

ربات‌های ارز دیجیتالی که بر اساس تحلیل تکنیکال عمل می‌کنند

این ربات‌های معاملاتی بر اساس اندیکاتورهای مورد استفاده در تحلیل تکنیکال مثل MACD، باندهای بولینگر و غیره شرایط فعلی بازار و حد توقف و سود و زیان نهایی شما را تحلیل می‌کنند و برای خرید یا فروش تصمیم گیری می‌کنند.

TradeSanta از بولینگر استفاده می‌کند که سطح نوسان را ارزیابی کرده و وقتی قیمت جاری به خط بالا یا پایین برخورد می‌کند، سیگنال را به ربات معاملاتی ارسال می‌کند. به عنوان مثال اگر قیمت فعلی ارز دیجیتال مورد نظر با خط بالایی برخورد کند، این اندیکاتور یک سیگنال معامله فروش تولید می‌کند.

ربات‌هایی که بر اساس تجربیات دیگران کار می‌کنند

شرکت‌هایی هم در این حوزه وجود دارند که ربات‌های طراحی شده توسط آنها بر اساس منابع سیگنال انتخابی شما کار می‌کنند. این منابع در اصل گروهی از معامله گران هستند که تجربیات خودشان را به دیگران می‌فروشند.

کمپانی‌های ذکر شده، چنین منابعی را گردآوری می‌کنند و کاربران می‌توانند سیگنال‌های آنها را به یک ربات معاملاتی اختصاصی متصل کنند.

نتیجه این کار شبیه ربات‌هایی است که بر اساس تحلیل تکنیکال کار می‌کنند: شما نیازی به ثبت سفارش به صورت دستی ندارید چون این ربات‌ها به جای شما بر اساس سیگنال‌ها عمل می‌کنند. فقط در این حالت خاص سیگنال‌ها توسط اشخاص تولید می‌شوند.

جمع بندی

در مجموع دو نوع سیگنال معاملاتی وجود دارد که شامل سیگنال‌های تولید شده بر اساس تحلیل تکنیکال و سیگنال‌های تولید شده توسط معامله گران مجرب هستند. هر دوی این سیگنال را می‌توان اتوماسیون کرده و به ربات معاملاتی اضافه کرد.

در مجموع دنبال کردن یا نکردن این سیگنال‌ها به انتخاب شما بستگی دارد. برای استفاده از حالت اول، باید توانایی خواندن نمودارها را داشته باشید اما در حالت دوم می‌توانید هشدارهای لازم را از طریق تلگرام دریافت کنید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده برای شما مفید بوده باشند. در نهایت باید این نکته را یادآوری کنیم که ربات‌های معاملاتی ارز دیجیتال فقط فکر کردن را به جای شما انجام داده و اتوماسیون می‌کنند و سیگنال‌های معاملاتی هم صرفاً یکسری توصیه هستند.