معرفی ارزها

چهارشنبه, 03 شهریور 1400 17:14

معرفی توکن بت (BAT)

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

معرفی توکن بت (BAT) – Basic Attention Token

در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از پروژه های خوب مارکت، توکن بت (BAT) بپردازیم.

توکن بت (BAT) یا Basic Attention Token چیست؟

این پروژه با هدف اصلاح وضعیت نامطلوب تبلیغات در حوزه ی اینترنت روی کار آمده است و هدفش این است که اوضاع نا به سامان تبلیغات در اینترنت را مدیریت کند به طوری که حقی از کسی ضایع نشود. شاید به این موضوع فکر کنید که آیا واقعا اینقدر اوضاع تبلیغات در اینترنت نا به سامان است که اینک اکوسیستمی و پروژه ای به روی کار آمده است و این امر را به دست گرفته است؟ در پاسخ باید بگوییم که بله. دقیقا به همین شکل است. به همین مقدار وضعیت تبلیغات در اینترنت نامطلوب است. زیرا که دو غول فناوری و تکنولوژی به نام گوگل و فیس بوک، این حالت استعمارگونه و سلطه بر وضعیت تبلیغات را به عهده گرفتند که تقریبا نود درصد پول تبلیغات به جیب این دو کمپانی می رود و باعث می شود که روز به روز، وضعیت یوزرها، وضعیت صاحبان پلتفرم و تبلیغ دهنده ها خراب بشود که در ادامه به همین موضوع خواهیم پرداخت.

نگاهی به تاریخچه ی بت (BAT)

این پروژه در ماه می سال 2017 معرفی شد. در عرضه ی اولیه ی آن، مقدار سی و پنج میلیون دلار سرمایه جذب کرد و از همان سال 2017 تا به امروز موفقیت های زیادی داشته است. در تصویر زیر، خالق مرورگر بریو (Brave) و توکن بت (BAT) را مشاهده می کنید.

باید بدانید که توکن بت (BAT)، مرورگری به نام بریو (Brave) دارد که این توکن با آن مرورگر آمده است تا وضعیت نامطلوب تبلیغات در اینترنت را اصلاح کند. تصویر زیر متعلق به آقای براندان ایک می باشد، خالق جاوا اسکریپت، یکی از موسسان موزیلا و فایرفاکس که به لطف حضور ایشان در این پروژه، صرافی کویین بیس و موسسان زی کش هم مشاوران ایشان هستند که باعث شده است که این پروژه از معروفیت خاصی برخوردار بشود.

توکن بت (BAT) چگونه کار می کند؟

توکن بت (BAT) همراه با مرورگری به نام بریو (Brave) روی کار آمده است که هدفش این است که به داخل اینترنت بیاید. این ردیاب های اینترنتی و به قول معروف، وضعیتی که اینترنت از نوع Pop-Up گرفته، از نوع تبلیغاتی که روی صفحه بارگذاری می شود و حجم اینترنت ما و عمر گوشی ما را کم می کند را اصلاح کند.

یکی از کارایی های این پروژه، سه ضلع کاربران، ناشران تبلیغ و آگهی دهندگان که در ابتدا نیز کمی به آن پرداختیم که مورد اجحاف قرار می گیرند که در این پروژه به این شکل نیست. در پروژه ی بت (BAT)، کاربران به ازای دیدن تبلیغات و توجهی که نشان داده اند، پول به صورت توکن بت (BAT) دریافت می کنند که بازدید کاربران به طور محرمانه بر روی دستگاه و در مرورگر بریو (Brave) نظارت می شود و اطلاعات خصوصی کاربران، هرگز از دستگاه خارج نمی شود.

ناشران تبلیغ، درآمد خودشان را براساس میزان توجه کاربران به صورت توکن بت دریافت می کنند که با کاهش ناکارایی، درآمد آن ها نیز افزایش می یابد.

آگهی دهندگان نیز پول این دو حوزه که کاربران و ناشران تبلیغ هستند با توکن بت پرداخت می کنند که به این دلیل که این پروژه، روی بلاک چین قرار گرفته است، چیز مخفی وجود ندارد ولی در روش سنتی که پیش تر گفته شد مثل گوگل و فیس بوک که سردمداران آن بودند، اطلاعات واضح و زیادی وجود نداشت.

مرورگر بریو (Brave)

تصویر زیر مربوط به آیکون مرورگر بریو (Brave) می باشد.

این مرورگر تعداد زیادی بلوکرهای تبلیغات و ردیاب های اینترنتی، ردیاب های تبلیغاتی روی این مرورگر پیاده سازی شده است که از سرعت بسیار بالایی برخوردار است و باعث شده است که سرعت خوبی را در اختیار کاربران قرار بدهد که در خصوص پاداش گرفتن توکن بت کاربران هم، یک والت سرخود روی این مرورگر وجود دارد که شما می توانید هر مقدار توکن بتی که پاداش می گیرید را در این قسمت مشاهده نمایید.

تعداد سکه های بت (BAT)

می دانید که بیت کوین به تعداد بیست و یک میلیون عدد وجود دارد. مقدار اتریوم نیز متفاوت است و توکن های دیگر نیز به مقادیر متفاوتی وجود دارند. در تعداد سکه های بت یا توکن های بت نیز همین موضوع صدق می کند. مقدار یک میلیارد و پانصد میلیون (1.500.000.000) توکن بت وجود دارد که مقدار یک میلیارد و چهارصد و بیست و یک میلیون (1.421.000.000) آن فقط در گردش است و مابقی آن که نزدیک به هفتاد و نه میلیون عدد است، در اختیار توسعه دهندگان توکن بت می باشد.

کیف پول توکن بت (BAT)

کیف پول توکن بت در سه نسخه ی IOS، Windows و Android هم وجود دارد که شما می توانید از این سه نسخه بستگی به نوع دستگاهتان استفاده کنید.

باید بدانید که این ارز، یک توکن می باشد و کوین نیست. کوین شبکه ی اختصاصی خودش را دارد ولی توکن، شبکه ی اختصاصی برای خودش ندارد و سوار بر روی سایر شبکه های ارزهای دیگر است. به عنوان مثال همین شبکه ی Basic Attention Token یا توکن بت (BAT)، سوار بر روی شبکه ی اتریوم است و شبکه ی اتریوم این توکن را پشتیبانی می کند و هر کیف پولی که از کوین اتریوم پشتیبانی کند و از استاندارد ERC – 20 پشتیبانی کند، توکن بت را هم می شود به داخل آن انتقال داد. در اینجا سه نوع از کیف پول های نرم افزاری به نام Trust Wallet، Atomic Wallet و Coinomi Wallet را معرفی می کنیم که این سه نوع نسخه از کیف پول از استاندارد ERC – 20 و یا اتریوم پشتیبانی می کنند که به موازات همان می شود توکن بت را هم به داخل آن ها انتقال داد.

در سایت مرجع اطلاعات ارزهای دیجیتال coinmarketcap.com می توانید اطلاعات مربوط به توکن بت را مشاهده نمایید. در حال حاضر، توکن بت در رده ی 81 ام مارکت قرار گرفته است. Basic Attention Token که در تصویر زیر مشاهده می نمایید.

شما می توانید با کلیک بر روی این توکن، به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، قیمت این توکن در حال حاضر 78 سنت می باشد.

وبسایت این پروژه نیز به آدرس basicattentiontoken.org می باشد که در تصویر زیر ملاحظه می نمایید که مرورگر این پروژه یعنی مرورگر بریو (Brave) نیز از آن جا قابل دریافت و دانلود کردن می باشد و باقی اطلاعات و توضیحات در رابطه با این این پروژه نیز در این وبسایت قابل مشاهده است.