آکادمی

جمعه, 28 خرداد 1400 06:34

کیف پول ها در دنیای ارزهای دیجیتال

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بعد از خرید ارزهای دیجیتال، چگونه باید آن ها را نگه داری کنیم که هم ایمن باشند و هم خیالمان از بابت آسیب نرسیدن به دارایی هایمان راحت باشد؟

کیف پول ها یا Wallet ها، ابزارهایی هستند که با استفاده از آن ها، ارزهای دیجیتالمان را به شکل الکترونیکی ذخیره و نگه داری می کنیم. نکته ی حائز اهمیت این است که ما باید نحوه ی کار با آن ها را بلد باشیم و نیز نحوه ی کار با کلید خصوصی و کلید عمومی که در ادامه توضیح خواهیم داد. باید بدانید که آدرس ها به چه صورت هستند و فرمت های مختلف آدرس ها را بشناسید تا بتوانید به راحتی با آن ها کار کنید و آسیبی به سرمایه تان وارد نگردد.

کیف پول ها به شکل نرم افزارهایی هستند که بر روی گوشی موبایل و یا روی کامپیوتر و لپ تاپ ما اجرا می شوند و محیط کاربری بسیار مناسبی دارند که ما می توانیم به راحتی از آن ها استفاده کنیم. کیف پول های سخت افزاری و کاغذی نیز هستند که از انواع دیگر کیف پول ها در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می روند که امنیت بسیار بالایی دارند و می توانید از آن ها نیز به راحتی استفاده کنید.

پس 3 نوع کیف پول نرم افزاری، سخت افزاری و کاغذی را معرفی نمودیم. یک سری کیف پول های دیگر نیز هستند که به شکل آنلاین بوده یعنی کلید خصوصی آن ها به شکل آنلاین نگه داری می شود و تحت وب هستند مثل سایت blockchain.com که خیلی این دسته از کیف پول ها توصیه نمی شود. اگر می خواهید از یک کیف پول خوب استفاده کنید که کار با آن راحت بوده و رابط کاربری مناسبی داشته باشد و ایمن هم باشد، می توانید از کیف پول های نرم افزاری استفاده کنید. اما اگر سرمایه ی شما بسیار زیاد باشد و می خواهید میزان ریسک را به حداقل برسانید، می توانید از کیف پول های سخت افزاری یا کاغذی استفاده کنید که بسیار ایمن هستند و کلید خصوصی آن ها به شکل آفلاین نگه داری می شود.

اما کلید خصوصی و عمومی چیست؟

یک کارت بانکی را در نظر بگیرید. یک شماره ی کارت بر روی آن است و این کارت دارای رمز می باشد. کلید خصوصی رمز کارت و کلید عمومی، شماره ی کارت شما بر روی آن است. پس عیبی ندارد اگر کلید عمومی شما در اختیار دیگران قرار بگیرد. اما اگر کلید خصوصی شما در اختیار دیگران قرار بگیرد، به دارایی شما دسترسی پیدا کرده و سرمایه شما در معرض خطر قرار می گیرد.

اینک شما با کیف پول و انواع آن و با کلید خصوصی و عمومی آشنا شدید و حال به معرفی یک کیف پول نرم افزاری بسیار عالی که می توانید از آن به راحتی استفاده کنید و بسیار ایمن نیز هست با نام coinomi می پردازیم که صرفا جهت آشنایی شما با آن خواهد بود و در مقاله های بعدی در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد. این نرم افزار را می توانید بر روی گوشی های موبایل و یا کامپیوتر و لپ تاپ خود نصب کنید. رابط کاربری بسیار جذابی دارد و بسیار ایمن نیز هست و از ارزهای بسیار زیادی پشتیبانی می کند.