تحلیل تکنیکال و ترید

شنبه, 17 آبان 1399 23:02

راهنمای جامع برای بدست آوردن کریپتو با سیستم وام دادن بایننس

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

مقدمه

چه معامله گر باشید و چه HODLer، در فضای کریپتو گزینه‌های زیادی برای به دست آوردن درآمد به روش‌های غیرفعال در اختیار شما قرار دارد. یکی از این روش‌ها وام دادن است و خوشبختانه انجام این کار در بایننس به راحتی ممکن است. یکی از جذابیت‌های این مکانیزم این است که صرف نظر از شرایط کلی بازار می‌توانید به سود برسید.

در این مقاله راجع به طرز کار سیستم وام دهی بایننس یا Binance Lending، انواع محصولاتی که می‌توانید وام دهی آنها را انتخاب کنید و نحوه انجام این کار با شما صحبت می‌کنیم.

اگر از قبل حساب بایننس داشته باشید، شروع کار برای شما آسان تر خواهد بود. در غیر این صورت همین حالا ثبت نام کنید تا بتوانید در این انقلاب اقتصادی جدید سهیم شوید.

Binance Lending چیست و چطور کار می‌کند؟

Binance Lending به شما امکان می‌دهد که با دریافت بهره از دارایی‌های خودتان به راحتی آنها را افزایش دهید. درواقع شما دارایی خودتان به معامله گران مارجین در این پلتفرم قرض می‌دهید و آنها هم در ازای قرض گرفتن دارایی‌هایتان به شما بهره می‌دهند. گزینه‌های مختلفی در این سیستم وجود دارند از جمله بیت کوین، اتریوم، بایننس USD (BUSS)، تتر (USDT) و غیره.

در Binance Lending دو نوع روش برای وام دهی وجود دارد که عبارتند از: Fixed Deposits یا سپرده ثابت و Flexible Deposits یا سپرده انعطاف پذیر. سپرده ثابت یعنی شما دارایی خودتان را برای یک مدت زمان و یک بهره از قبل مشخص شده ثبت (یا قفل) می‌کنید. در مقابل سپرده انعطاف پذیر به شما امکان می‌دهد که هر زمان تمایل داشتید دارایی‌های خودتان را برداشت کنید و نرخ بهره هم به مرور زمان تغییر می‌کند. از آنجایی که در این روش برای دسترسی به دارایی‌های خودتان انعطاف پذیری دارید، نرخ بهره آنها کمتر از روش سپرده ثابت خواهد بود.

سیستم Binance Lending به صورت نوبتی کار می‌کند یعنی هر کس زودتر دارایی‌های خود را ثبت کند، زودتر می‌تواند بهره دریافت کند. این بهره برای سپرده انعطاف پذیر هر روز و برای سپرده‌های ثابت در تاریخ بازخرید واریز می‌شود.

Binance Lending دائماً در حال تلاش برای اضافه کردن ارزهای جدید به این سیستم است. بایننس در این زمینه ضوابط سختگیرانه ای دارد اما در مجموع محصولات معتبری که تقاضای کافی داشته باشند و برای مشتریان ارزشمند باشند، پشتیبانی خواهند شد.

نحوه استفاده از سیستم Binance Lending

استفاده از این سیستم کاملاً ساده و آسان است و فقط به چند کلیک نیاز دارد.

  1. وارد حساب بایننس خودتان شوید. اگر حساب ندارید می‌توانید در عرض چند دقیقه ثبت نام کرده و حساب بسازید.
  2. در نوار بالایی روی قسمت Earn رفته و بعد روی Lending کلیک کنید. یا با این لینک به صفحه Binance Lending بروید.

  1. روی Products کلیک کنید.
  2. حالا روی نوع محصولی که قصد استفاده از آن را دارید یعنی Flexible Deposits یا Fixed Deposits کلیک کنید.
  3. در مرحله آخر نوع محصولی که تمایل دارید ارزهای دیجیتال خودتان را برای آن استفاده کنید کلیک کنید.

لازم به ذکر است مبلغ BNB که برای Binance Lending ثبت کرده باشید باز هم در محاسبات اسنپ شات شما در نظر گرفته می‌شود. این یعنی همزمان با به دست آوردن بهره از دارایی‌های خودتان می‌توانید در عرضه اولیه اکسچینج‌ها (IEO) هم شرکت کنید.

سپرده ثابت

سپرده ثابت یعنی شما دارایی‌های خودتان را برای یک زمان و بهره مشخص وام می‌دهد. این گزینه برای سرمایه گذاران بلندمدت که قصد دارند تا مدتها ارزهای دیجیتال خودشان را نگه دارند مناسب تر است. از آنجایی که شما دارایی‌های خودتان را برای مدتی طولانی نگه می‌دارید، پس بهتر است همزمان از آن بهره کسب کنید.

توجه کنید که اگر برای سپرده ثابت ثبت نام کنید نمی‌توانید در مدت مشخص شده به دارایی‌هایتان دسترسی داشته باشید. اما در صورت نیاز می‌توانید مقداری از آن‌ها را به حساب سپرده انعطاف پذیر منتقل کنید.

در این حالت شما مقداری مشخص از ارزهای خودتان را در سپرده ثابت ثبت می‌کنید که به این مبلغ لات (lot) گفته می‌شود. هر لات شامل یک مقدار ارز دیجیتال مشخص است که بر اساس نرخ از پیش مشخص شده سود کسب می‌کند. همچنین برای پیشگیری از اینکه چند سرمایه دار بزرگ کل این سیستم را در اختیار بگیرند، تعداد لات‌های قابل خرید برای هر حساب محدود است.

معمولاً دوره وام دهی 14 یا 30 روز است. در روز عضویت، Binance Lending مبلغ را از والت اکسچینج شما کسر کرده و به والت اشتراک مربوط به آن محصول اضافه می‌کند.

برای سپرده‌های ثابت اطلاعات زیر را در پلتفرم مشاهده می‌کنید:

 

  • Annualized Interest Rate یا نرخ بهره سالیانه: درصد بازدهی که در صورت ثبت محصول برای 12 ماه عاید شما می‌شود.
  • Duration یا مدت زمان: مدت زمانی که دارایی شما قفل می‌شود و بهره کسب می‌کنید.
  • Lot Size یا سایز لات: مقدار ارزی که هر لات شامل می‌شود. مثلاً یک لات = 100 BUSD.
  • Maximum Subscription یا حداکثر اشتراک: حداکثر مقداری که هر حساب می‌تواند از این محصول خریداری کند.
  • Subscription Starts یا تاریخ شروع اشتراک: تاریخی که از آن به بعد می‌توانید دارایی‌های خودتان را برای این محصول ثبت کنید.
  • Subscription Ends یا تاریخ خاتمه اشتراک: تاریخی که در آن اشتراک شما به پایان می‌رسد. توجه داشته باشید که ممکن است در صورت پر شدن سقف، این دوره اشتراک زودتر به پایان برسد.
  • Value Date یا تاریخ ارزش: تاریخی که از آن به بعد دارایی شما شروع به کسب بهره می‌کند.
  • Redemption Date یا تاریخ بازخرید: تاریخی که از آن به بعد دارایی‌های شما باز شده و بهره شما پرداخت می‌شود.

سپرده انعطاف پذیر

سپرده‌های انعطاف پذیر در اصل حساب پس انداز ارزهای دیجیتال شما هستند. شما در این حالت دارایی‌های خودتان را برای به دست آوردن سود ثبت می‌کنید و این انعطاف پذیری را دارید که هر زمان خواستید آنها را بازخرید کنید. بنابراین در این حالت سودی که عاید شما می‌شود از حالت سپرده ثابت کمتر است.

لازم به ذکر است که وقتی دارایی‌های خودتان را برای طرح سپرده انعطاف پذیر ثبت کنید، این دارایی‌ها برای آن روز قفل می‌شوند. این یعنی دارایی‌های شما در این حالت بهره ایجاد نمی‌کنند و نمی‌توانید تا روز بعد آنها را برداشت کنید. از روز بعد شروع اشتراک قفل دارایی‌های شما باز شده، بهره به آنها تعلق می‌گیرد و می‌توانید هر زمان آنها را برداشت کنید. این کار برای پیشگیری از سوء استفاده انجام شده است.

هنگام بازخرید می‌توانید بازخرید استاندارد یا سریع را انتخاب کنید. وقتی بازخرید سریع را انتخاب کنید، دارایی‌های شما بلافاصله قابل برداشت خواهند بود اما بهره آن روز به شما تعلق نمی‌گیرد. اگر بازخرید استاندارد را انتخاب کنید، دارایی‌های شما روز بعد باز می‌شوند و حتی برای روزی که بازخرید را اجرا کردید هم بهره دریافت می‌کنید.

بهره سپرده‌های انعطاف پذیر هر روز توزیع می‌شود. توجه کنید که ثبت اشتراک برای دارایی‌های انعطاف پذیر در ساعت  23:50-00:10 به وقت UTC متوقف می‌شود. همچنین سهمیه اشتراک هم در این زمان ریست می‌شود. بنابراین اگر سهمیه وام دادن یک محصول پر شده باشد، بهتر است ابتدای روز بعد دوباره امتحان کنید.

صحبت‌های پایانی

Binance Lending راه آسانی برای به دست آوردن پاداش از ارزهای دیجیتال است و برای هر دو گروه سرمایه داران مبتدی و بلندی مدت مناسب است. با ثبت دارایی‌های خودتان در این سیستم می‌توانید از روز بعد سود به دست آورید.