تحلیل تکنیکال و ترید

یکشنبه, 04 آبان 1399 21:25

روش استفاده از اسکالپینک scalping در معاملات کریپتو

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

اسکالپینگ یکی از استراتژی‌های نسبتاً ساده‌ای است که می‌توانید در بازار سنتی و همچنین بازار ارزهای دیجیتال از آن استفاده کنید.

در این مطلب یک بررسی از این مفهوم اقتصادی خواهیم داشت و به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید در عمل از آن استفاده کنید.

اسکالپینگ در معاملات سنتی

اسکالپینگ اکثر مواقع توسط معامله گران فارکس استفاده می‌شود و نیاز به نظم و ترتیب زیاد و دنبال کردن یک فرایند معاملاتی نسبتاً شدید دارد.

یک اسکالپر پوزیشن‌های خودش را طی شب تا صبح حفظ نمی کند. هدف اسکالپینگ استفاده از حرکات قابل پیش بینی قیمت‌ها در طی روز است. انجام این کار ضروری است چون معمولاً میزان سودی که در هر معامله نصیب معامله گران می‌شود محدود است.

دو روش متداول در اسکالپینگ شامل اسکالپینگ اسپرید و آربیتراژ است. آربیتراژ شامل پیدا کردن اختلاف بین قیمت‌های پیشنهادی و درخواستی است که باید این اختلاف قیمت به اندازه کافی بین دو کارگزاری زیاد باشد و بعد از یک کارگزاری خرید کرده و در دیگری می‌فروشید. اسکالپینگ اسپرید شامل استفاده از همین اختلاف قیمت‌ها اما در یک کارگزاری است که البته خیلی از کارگزاری‌ها مانع انجام این کار می‌شوند.

اسکالپینگ در بازارهای سنتی ویژگی‌های متفاوتی نسبت به بازار ارزهای دیجیتال دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

پیاده سازی اسکالپینگ در بازار ارزهای دیجیتال

همانطور که از مثال فارکس مشاهده می‌کنید، اسکالپینگ گاهی اوقات بسیار پیچیده است و نیاز به صرف مهارت و تلاش بیشتری دارد. مانند مثال قبلی، اسکالپر در بازار ارزهای دیجیتال از نوسان‌های کم قیمت‌ها استفاده می‌کند تا به سود اندکی دست پیدا کند.

در ادامه یک مثال از معامله اسکالپینگ و طرز فکر پشت آن خواهیم داشت.

در دوره افزایش قیمت‌ها و وقتی سطح خوشبینی در بازار بسیار بالا است معمولاً سرمایه گذاران به سمت آلت کوین‌ها حرکت می‌کنند و همین باعث افزایش قیمت می‌شود و ممکن است پس از آن افت قیمت شدیدی در راه باشد.

ممکن است یک سرمایه گذار متوجه روند صعودی یک آلت کوین خاص شده و از یک جفت معاملاتی مثل بیت‌کوین با یک آلت کوین خاص استفاده کند تا از نوسان قیمت آلت کوین مورد نظر محافظت به عمل آورد.

معامله گر اسکالپینگ، متوجه روند صعودی آلت کوین شده، روی آلت کوین پوزیشن long و روی بیت‌کوین پوزیشن short ایجاد می‌کند و یک استراتژی خروج هم تنظیم می‌کند به این شکل که به محض تحقق سود، فروش را انجام داده و به سمت بیت‌کوین برگردد؛ این برعکس روش معمولی است که در آن ممکن است معامله گر همچنان این موقعیت را حفظ کند تا هر چه بیشتر به سود برسد.

برای شرایطی که معامله طبق برنامه پیش نمی رود باید یک استراتژی خروج قاطع داشته باشید. در مثال بالا اگر افت قیمت بیت‌کوین باعث ضرر معامله گر شود، او باید از یک استراتژی قاطع برای محدود کردن این ضرر و خروج از معامله استفاده کند. انجام این کار در استراتژی اسکالپینگ اهمیت بسیار زیادی دارد چون در این استراتژی ممکن است یک ضرر بزرگ کل سودهای کوچک شما را از بین ببرد. به همین علت است که معمولاً اسکالپرها یک حد ضرر روزانه دارند که به آن پایبند می‌مانند.

یک فرصت قابل توجه برای استفاده از جهش قیمت EOS نسبت به بیت‌کوین

این استراتژی نیاز به تحلیل تکنیکال بازار ارزهای دیجیتال دارد تا بتوانید با این روش کانال‌های قیمت را تشکیل داده و بعد متناسب با فرصت‌هایی که خارج از محدود قرار می‌گیرند، معامله انجام دهید. اسکالپر می‌تواند مثلاً یک دارایی که ارزش واقعی آن بیشتر از ارزش جاری است را خریداری کرده و بعد برای رسیدن به سود اندک آن را بفروشد. در واقع معامله گر ارزهای دیجیتال از بالا بودن حجم معاملات برای دستیابی به سود کم در عرض چند ثانیه استفاده می‌کند.

ثروتمند شدن با استراتژی معاملاتی اسکالپینگ در بازار کریپتو سخت است اما بالا بودن سطح نوسان بازار این فرصت را فراهم کرده است. مشکل این روش معاملاتی این است که ممکن است اتفاقات بدی رخ دهند و هر چند بعید است اسکالپر در یک معامله خاص ضرر زیادی را متحمل شود اما ممکن است در صورتی که تعداد زیادی از این معاملات با مشکل روبرو شوند، ضرر زیادی را تجربه کند.

آیا اسکالپینگ برای شما مناسب است؟

حتی در صورت اجرای درست، این استراتژی زمان بر است. شما باید قیمت ارزهای دیجیتال مختلف (بیت‌کوین، اتریوم، XRP و غیره) را تحت نظر داشته باشید تا بتوانید به موقع از معامله خارج شوید. بعلاوه باید موجودی بانکی قوی داشته باشید.

همانطور که قطعاً متوجه شدید، برای این استراتژی به دانش فنی زیادی نیاز دارید. همه می‌توانند این استراتژی را شروع کنند و از آنجایی که می‌توان ضررهای احتمالی را پوشش داد، استفاده از این روش برای یاد گرفتن تحلیل تکنیکال هم مناسب است فقط نباید انتظار سود قابل توجهی را داشته باشید.

اگر قصد دارید این استراتژی را امتحان کنید، قبل از هر چیزی تخمین سود را در نظر بگیرید. بعد از آن می‌توانید این استراتژی را در هر اکسچنجی که امکان انجام سریع معاملات را فراهم می‌کند امتحان کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که استفاده از ابزارهای معاملاتی بیشتر به شما برای تحلیل تکنیکال کمک می‌کند از جمله، نمودارهای چند کوینی، RSI Hunter، TradingView و BitsGap.